A Pénziránytű Alapítvány „Jó gyakorlatok a pénzügyi témakörök tanításában” címmel két kategóriában hirdetett pályázatot iskolahálózati tagiskoláinak tanárai számára.
A pályázat célja azon korszerű módszerek, játékok, esettanulmányok, szituációs gyakorlatok megtalálása volt, amelyek az Alapítvány módszertani repertoárjában még nem szerepelnek, de a pénzügyi tudatosság fejlesztésében hatékonyan alkalmazhatók az 1-12. évfolyamos korosztályok iskolai foglalkoztatásában.
A pályázati határidőig összesen 42 tanár kolléga nyújtotta be pályázatát, több esetben nem csak egy, hanem akár 2-3 (sőt, néhányan még ennél is több) játékkal, illetve komplex módszertani gyakorlattal pályáztak.
Köszönjük az innovatív pedagógusok remek pályaműveit!
1. A pénzügyi játék, esettanulmány, szituációs gyakorlat kategóriában összesen hat pedagógust díjaztunk:
• Fodorné Branstädter Ágnes, az Újpesti Szűcs Sándor Általános Iskola tanára Arany fokozatú jó gyakorlat díjat nyert a családi költségvetés témáját padlórobotok segítségével feldolgozó, az alsós korosztály számára készült pályamunkájával.
• Szintén Arany fokozatú jó gyakorlat díjjal jutalmaztuk Varga-Poór Adriennt, a Győri SZC Bolyai János Technikum tanárát a Furfangos filléreim c., a megtakarítások és befektetések témakörére kidolgozott kártyás játékáért, amely az Activity edukációs céllal továbbgondolt változata.
Az 1. kategóriában további négy pályázónk érdemelte ki az Ezüst fokozatú jó gyakorlat díjat:
• Bihari Sándorné, a Szent István Katolikus Technikum és Gimnázium közgazdász tanára két saját fejlesztésű pályamunkát is beküldött. A díjat a középiskolás korosztály számára készült, a blokklánc technológia működését bemutató szimulációs gyakorlatával nyerte el.
• Pap Andrea Anikó, a Pétervásárai Tamási Áron Általános Iskola pedagógusa a Genial.ly alkalmazás segítségével megjelenésében és tartalmában is magas színvonalú szabadulószoba játékot készített felső tagozatosok számára.
• Pintérné Kordás Erzsébet, a Szegedi SzC Kőrösy József Közgazdasági Technikum tanára is több jó gyakorlatot bemutatott. A középiskolás korosztály számára a pénzpiac működését szimuláló „Befektetési játék” igényesen korszerűsített változatával érdemelte ki a díjat.
• Szendrey Beáta, a Székesfehérvári SZC Hunyadi Mátyás Technikum tanára a 9-10. évfolyamosok számára készített Családi költségvetés témájú komplex szituációs játékot. Újdonságelemként a váratlan kiadások és a családi gazdálkodásban praktikusan előforduló fenntarthatósági szempontok is megjelentek igényesen kidolgozott pályázatában.
Az 1. kategóriában az Arany minősítést szerzett pedagógusok fejenként 100.000 Ft-os díjazásban részesültek, az Ezüst fokozatú díjjal pedig minden nyertes pályázó 50.000 Ft-tal lett gazdagabb.
2. A tantárgyfüggetlen, így a pénzügyi nevelésben is jól alkalmazható módszertan kategóriában négy pedagógus érdemelte ki a díjat:
• Kládlerné Kertész Katalin, a Soproni SZC Fáy András Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum tanárának ezúton is gratulálunk az Arany fokozatú jó gyakorlat elismeréshez! A digitálisan támogatott „Pénzügyi bingó” játéka önmagában is igényes, módszerének fő értéke azonban, hogy több korosztály számára és szinte bármilyen témában élvezetessé teszi az ismeretek megszerzését.
A 2. kategóriában további három pályázót Ezüst fokozatú jó gyakorlat díjjal jutalmaztunk:
• Foster Dóra, a Magyar Táncművészeti Egyetem Nádasi Ferenc Gimnáziuma és Kollégiuma tanára a pénz funkcióinak megértésére dolgozott ki játékot. A pályamű fő erénye az ő esetében is a módszer szinte bármely témára kiterjeszthető általános hasznosíthatósága.
• Sánchez Adrienn, a Pénziránytű Alapítvány trénere a Factile alkalmazás használatán alapuló kvíz jellegű játékot dolgozott ki hitelezés témakörében, középiskolások számára. Az ő esetében is nagyra értékeltük a téma- és korosztályfüggetlen, széleskörű alkalmazhatóságot.
• Virág Csaba, a Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézményének pedagógusa a Pénzvadász kaland c. klasszikus táblás társasjátékával nyerte el az Ezüst fokozat elismerést. Az eredetileg 4-6. évfolyam számára készült játék korosztály és téma szerint is egyszerűen kiterjeszthető.
A 2. kategóriában az Arany fokozatot szerzett pedagógus a megtisztelő cím mellett 65.000 Ft-os díjazásban részesült, az Ezüst fokozatot elnyerő pedagógusok munkáját pedig fejenként 35.000 Ft-tal jutalmaztuk.
Őszintén gratulálunk a nyerteseknek!
A pályaművek jó gyakorlatait a fejlesztés alatt álló tanárképzéseink és edutainment tananyagaink részeként kívánjuk megosztani majd a pénzügyi nevelés iránt nyitott pedagógusokkal.
A részletes pályázati felhívás visszanézhető ITT.