Jó gyakorlatok a pénzügyi témakörök tanításában

...

A Pénziránytű Alapítvány „Jó gyakorlatok a pénzügyi témakörök tanításában” címmel két kategóriában hirdetett pályázatot iskolahálózati tagiskoláinak tanárai számára.

A pályázat célja azon korszerű módszerek, játékok, esettanulmányok, szituációs gyakorlatok megtalálása volt, amelyek az Alapítvány módszertani repertoárjában még nem szerepelnek, de a pénzügyi tudatosság fejlesztésében hatékonyan alkalmazhatók az 1-12. évfolyamos korosztályok iskolai foglalkoztatásában.

A pályázati határidőig összesen 42 tanár kolléga nyújtotta be pályázatát, több esetben nem csak egy, hanem akár 2-3 (sőt, néhányan még ennél is több) játékkal, illetve komplex módszertani gyakorlattal pályáztak.

Köszönjük az innovatív pedagógusok remek pályaműveit!

1. A pénzügyi játék, esettanulmány, szituációs gyakorlat kategóriában összesen hat pedagógust díjaztunk:

Fodorné Branstädter Ágnes, az Újpesti Szűcs Sándor Általános Iskola tanára Arany fokozatú jó gyakorlat díjat nyert a családi költségvetés témáját padlórobotok segítségével feldolgozó, az alsós korosztály számára készült pályamunkájával.

• Szintén Arany fokozatú jó gyakorlat díjjal jutalmaztuk Varga-Poór Adriennt, a Győri SZC Bolyai János Technikum tanárát a Furfangos filléreim c., a megtakarítások és befektetések témakörére kidolgozott kártyás játékáért, amely az Activity edukációs céllal továbbgondolt változata.

Az 1. kategóriában további négy pályázónk érdemelte ki az Ezüst fokozatú jó gyakorlat díjat:

Bihari Sándorné, a Szent István Katolikus Technikum és Gimnázium közgazdász tanára két saját fejlesztésű pályamunkát is beküldött. A díjat a középiskolás korosztály számára készült, a blokklánc technológia működését bemutató szimulációs gyakorlatával nyerte el.

Pap Andrea Anikó, a Pétervásárai Tamási Áron Általános Iskola pedagógusa a Genial.ly alkalmazás segítségével megjelenésében és tartalmában is magas színvonalú szabadulószoba játékot készített felső tagozatosok számára.

Pintérné Kordás Erzsébet, a Szegedi SzC Kőrösy József Közgazdasági Technikum tanára is több jó gyakorlatot bemutatott. A középiskolás korosztály számára a pénzpiac működését szimuláló „Befektetési játék” igényesen korszerűsített változatával érdemelte ki a díjat.

Szendrey Beáta, a Székesfehérvári SZC Hunyadi Mátyás Technikum tanára a 9-10. évfolyamosok számára készített Családi költségvetés témájú komplex szituációs játékot. Újdonságelemként a váratlan kiadások és a családi gazdálkodásban praktikusan előforduló fenntarthatósági szempontok is megjelentek igényesen kidolgozott pályázatában.

Az 1. kategóriában az Arany minősítést szerzett pedagógusok fejenként 100.000 Ft-os díjazásban részesültek, az Ezüst fokozatú díjjal pedig minden nyertes pályázó 50.000 Ft-tal lett gazdagabb.

2. A tantárgyfüggetlen, így a pénzügyi nevelésben is jól alkalmazható módszertan kategóriában négy pedagógus érdemelte ki a díjat:

Kládlerné Kertész Katalin, a Soproni SZC Fáy András Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum tanárának ezúton is gratulálunk az Arany fokozatú jó gyakorlat elismeréshez! A digitálisan támogatott „Pénzügyi bingó” játéka önmagában is igényes, módszerének fő értéke azonban, hogy több korosztály számára és szinte bármilyen témában élvezetessé teszi az ismeretek megszerzését.

A 2. kategóriában további három pályázót Ezüst fokozatú jó gyakorlat díjjal jutalmaztunk:

Foster Dóra, a Magyar Táncművészeti Egyetem Nádasi Ferenc Gimnáziuma és Kollégiuma tanára a pénz funkcióinak megértésére dolgozott ki játékot. A pályamű fő erénye az ő esetében is a módszer szinte bármely témára kiterjeszthető általános hasznosíthatósága.

Sánchez Adrienn, a Pénziránytű Alapítvány trénere a Factile alkalmazás használatán alapuló kvíz jellegű játékot dolgozott ki hitelezés témakörében, középiskolások számára. Az ő esetében is nagyra értékeltük a téma- és korosztályfüggetlen, széleskörű alkalmazhatóságot.

Virág Csaba, a Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézményének pedagógusa a Pénzvadász kaland c. klasszikus táblás társasjátékával nyerte el az Ezüst fokozat elismerést. Az eredetileg 4-6. évfolyam számára készült játék korosztály és téma szerint is egyszerűen kiterjeszthető.

A 2. kategóriában az Arany fokozatot szerzett pedagógus a megtisztelő cím mellett 65.000 Ft-os díjazásban részesült, az Ezüst fokozatot elnyerő pedagógusok munkáját pedig fejenként 35.000 Ft-tal jutalmaztuk.

Őszintén gratulálunk a nyerteseknek!

A pályaművek jó gyakorlatait a fejlesztés alatt álló tanárképzéseink és edutainment tananyagaink részeként kívánjuk megosztani majd a pénzügyi nevelés iránt nyitott pedagógusokkal.

A részletes pályázati felhívás visszanézhető ITT.