„Védelmi vonalak – pénzügyi biztonság 2019” Kisfilm Pályázat

EREDMÉNYEK

A pályázatra beérkezett 38 kisfilm közül az előzsűri 14 alkotást terjesztett az öttagú zsűri elé. A pályázati kiírásban meghatározott értékelési szempontok szerinti összesített pontszámok alapján a nyertes kisfilmek:
Abszolút győztes:
Filmes srákok csapat Hogyan NE használjuk a biztosításunkat! c. filmje - Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium
Gimnázium kategória győztese:
Wonder Adatok csapat Nem adom az adatom c. alkotása - Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
Szakgimnázium kategória győztese:
Utazók csapat Vakáció c. kisfilmje - Bajai SZC Türr István Szakgimnáziuma
Szakközépiskola kategória győztese:
TaBeLa csapat Drága Alma c. alkotása - Debreceni SZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma

Minden pályázónak gratulálunk a színvonalas munkákhoz, részvételüket emléklappal köszönjük meg. Találkozzunk a következő tanévben!

Köszönet a zsűri munkájáért is, amelynek tagjai voltak:
•  Dr. Borbély László András - pénzforgalmi elnökhelyettes, Magyar Államkincstár
•  Hotya Hajnalka - kreatív szakmai vezető, LearningAge/Prostep Kft.
•  Juhász Istvánné – vagyonbiztosítási tagozatvezető, MABISZ
•  Mihók Viktória – koordinátor, Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara, a Pénziránytű Alapítvány trénere
•  Szabó József Attila – főosztályvezető, MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

A zsűri elé jutott legjobb 14 kisfilm és a zsűri szöveges értékelése az alábbiakban tekinthető meg:
(Figyelem! A filmekben szakmai hibák helyenként előfordulnak.)
 

Abszolút győztes:
Filmes srákok csapat - Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium

Részletek a zsűri értékeléséből:
„A film kifejezetten ötletesen, a hogyan nemtől közelít az igen felé. Igényesen van kidolgozva a történet, tanulságokkal, ugyanakkor nem válik unalmassá. Biztosításokról megtudhattunk volna többet, de akár egy történet sorozat kezdetének is megfelelő lehet. A kisfilm végig fenntartja az érdeklődést, a mai divatos vlogger formátumnak is megfelelő lenne.”
„Igazán eredeti ötlet. Több biztosítási módozatot is felvonultat a biztosítási csalás szemszögéből nézve, emiatt kicsit megkérdőjelezhető az oktatási célú felhasználás, bár a "bűnös" elnyeri végül büntetését. Filmtechnikailag, didaktikailag, izgalom szempontjából és a szakmai tartalom tekintetében is megvettem az alkotást.”
„Fantasztikusan szép, kiemelkedő munka minden szempontból: vizuálisan, tartalmilag és színészi játékban is. A rendezőnek, a szereplőknek, a forgatókönyvírónak és a kameramannak is elismerés jár. Gratulálunk. :) (Egyetlen megjegyzés: a film végéről az alkotói stáblistát hiányoljuk.)”

 

Gimnázium kategóriagyőztes:
Wonder Adatok csapat - Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

Részletek a zsűri értékeléséből:
„A film a pénzügyek intézéséhez szükséges adatok biztonságos kezeléséről szól. … A példák nem mindig autentikusak, mert pl. egy gépi nyugta nem elegendő az adatok megszerzéséhez. A kisfilm igyekszik életszerű helyzeteket feldolgozni, ami sikerül is neki. Jó lenne a végére egy pár mondatos összefoglalás.”
„Nagyon aktuális probléma feldolgozás. Jó ötletek. Egy- egy elem jól felismerhető, kicsit a magyarázatok hiányoznak.”
„Ötletes vizuális megoldások. A greenboxos híradós jelentért külön elismerés jár. Jók a kameraszögek, illeszkednek a vágások, a történetmesélés folytonos, telitalálat a zeneválasztás, ügyesek a kis grafikai elemek. Jók a hétköznapi példák, a diákokhoz közel álló életszituációk. Átgondolt, szép munka. Gratulálunk.”

 

Szakgimnázium kategóriagyőztes:
Utazók csapat - Bajai SZC Türr István Szakgimnáziuma

Részletek a zsűri értékeléséből:
„A kisfilm igyekszik részletesen körbejárni az utasbiztosítás témakörét, későbbiekben megemlíti az életbiztosítást is, ami akár egy folytatásos sorozat lehetőségét is előre vetíti. A történet itt-ott kicsit nehézkes és kicsit naiv.”
„Szuper kedves történet. Korrekt szakmai tartalommal. Sok apró aranyos ötlettel. Csattanóval. Mint film nem használja ki a filmes feszültségkeltés elemeit, ezért inkább kedves, mint izgalmas.”
„Ötletes megoldások, jó kamerák, gyakorlatiasan bemutatott szakmai tartalom. A célcsoport igényeinek megfelelő forma a tudásközvetítéshez. Átgondolt munka. Gratulálunk.”

 

Szakközépiskola kategóriagyőztes:
TaBeLa csapat - Debreceni SZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma

Részletek a zsűri értékeléséből:
„Az ötlet jó, ügyesen van kidolgozva, ráadásul mindenki által ismert terméket használ, kihasználva az elnevezésből adódó geg lehetőségét. Hiányzik egy összefoglaló tanulságról szóló rövid narráció a kisfilm végéről, ami felhívja a figyelmet a veszélyekre, de így is szép munka.”
„Kedves ötlet. Ügyes feldolgozás. Egy problémára fókuszál, de azt nagyon jól mutatja be. Maga a film kellőképpen didaktikus önmagában, külön tanulság levonás nem történik meg, de erre nincs is szükség.”
„Gyönyörű felvételek, trendi kameraszögek. Dinamikus vágások. Ízléses zeneválasztás. Jó az alapötlet. :) Elismerést érdemlő munka, különösen filmtechnikai szempontból.”

 

További, a legjobb 14-be jutott alkotások (a csapatok nevének abc sorrendjében):

50 Cents csapat – Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium
https://www.youtube.com/watch?v=oDFAPwuxMaM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR...
Részletek a zsűri értékeléséből:
„A kisfilm a történetre nem fektet túl nagy hangsúlyt, azt is csak elnagyolva teszi. Alapjában véve olyan, mintha a tankönyvet szöveghűen felolvasták volna …, kicsit unalmassá válik. A biztosítás ismérveit megfelelően tartalmazza, azonban sok olyan információt is átad, ami a leendő biztosítottat nem érinti, így nem is fogja érdekelni (pl. kalkuláció).”
„Sok apró képi és hozzá zenei ötletet, "viccet" fedeztem fel, de a zseniális varázslós alapötletet nem sikerült kiaknázni. A film izgalmasan indul, jó kérdésfeltevés, a második fele informatív, de kicsit túlzottan tankönyv ízű. … A figyelem fenntartását a jól megválasztott zenei aláfestés segíti. Kár, hogy végül nem tudjuk meg lehet-e a varázspálca eltörésre biztosítást kötni.”
„Nagyon ügyes kis filmes megoldások, a greenboxos jelenetek elismerést érdemelnek. A zsűri médiás csapatának egyik kedvence lett ez a Gandalf-figura.”

Az utazók csapat – Békéscsabai SZC Nemes Tihamér Gépészeti, Informatikai és Rendészeti SZG
https://www.youtube.com/watch?v=rvNI2URtiIw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR...
Részletek a zsűri értékeléséből:
„A kisfilm ötletesen indul, bár a szituáció kicsit erőltetett, azonban a kórház után vontatottá válik, … így nem tudja végig fenntartani a néző figyelmét, kissé tankönyv ízűvé válik.”
„Nagyon jó az alapötlet, szerethető a megvalósítás. Inkább didaktikus, mint "filmes" elemek használata a jellemző. Az első rész élvezhető, nagyon jó, a második felében a szakmai ismeretátadás végtelenül korrekt, de ezáltal kicsit tankönyv ízű, ezen a részen lehetne valahogy "lazítani". A tankönyv reklámozása nagyon kedves gesztus.”
„Elismerés jár a két főszereplőnek és az operatőrnek a befektetett munkájukért. :)”

BiztosítáSOKK csapat – Békéscsabai SZC Nemes Tihamér Gépészeti, Informatikai és Rendészeti SZG
https://youtu.be/KYYQQ8MCemc
Részletek a zsűri értékeléséből:
„A történet grafikai megjelenése a mai trendeknek megfelelő, azonban a szöveg kissé monoton, szinte teljesen mechanikus másolása a tankönyvnek. Szakmailag helyes információkat tartalmaz, a beszéd tagolt, jól érthető, mégis kicsit tankönyv ízűvé válik.”
„Oktatási célra nagyon jól használható, didaktikus, emiatt kicsit tankönyv ízű. Az ötletek a képi megjelenítésben jelennek meg. Nagyon szép a kivitelezés. A tankönyv megjelenítése kedves gesztus, egyúttal a csattanó is.”
„Ügyes eszközhasználat, jól összeszedett szakmai tartalom.”

Cukros csincsillák csapat – Közgazdasági Politechnikum
https://youtu.be/OZL3p2orMaI
Részletek a zsűri értékeléséből:
„A film ötlete alapjában véve jó, azonban a kidolgozás hagy még némi kívánnivalót maga után. A szöveg helyenként érthetetlen. A biztosításokról nem nyújt túl sok információt, csak annyit, hogy jó, ha van.”
„Az alapötlet a betöréssel jó. A kivitelezés korrekt. Nem akar mindent lefedni, de így is viszonylag kevés információt ad, ami a szakmai tartalmat illeti. Nem használja ki a filmkészítés adta lehetőségeket, nincs feszültségkeltés. Korrekt film, de nem eléggé dinamikus.”
„Ötletes kis darab. Értékelendő a tanári aktivitás a projektben. :) A helyszínválasztás miatt nem érthető elsőre a történet, az iskolai és a magánélet két szála keveredik a néző fejében.”

Fura figurák csapat – Budapesti Komplex SZC Modell Divatiskolája Iparművészeti, Ruha- és Bőripari SZG és SZKI
https://www.youtube.com/watch?v=cfW8er5_6p0

A kisfilm a Pénziránytű Alapítvány döntése alapján Animációs különdíjban részesül.

Részletek a zsűri értékeléséből:
„Az ötlet (autóverseny) önmagában nem rossz, azonban túlzottan egy szegmensre koncentrál, a biztosításokról nem sok mindent tudunk meg. Kicsit erőltetett az utasbiztosítás behozatala a képbe, de a többi módozatról sem tudunk meg többet A hangalámondás többször érthetetlen.”
„A film témája ötletes, nem a tankönyv mechanikus másolása, bár a témaválasztás elég ütős. Az animációs film szép kidolgozású. Szakmailag a biztosítás fontosságára hívja fel a figyelmet, csak érintőlegesen jelenik meg a szakmai tartalom.”
„Vizuális szempontból remek munka, erős grafikák, érdekes perspektívák. :)”

la’ conomia csapat – Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
https://www.youtube.com/watch?v=Rn187AVEQbs&feature=youtu.be
Részletek a zsűri értékeléséből:
„A filmből nem sokat tudunk meg a biztosításokról, csak annyit, hogy jó, ha van. Hogy mi a lényeg és miért jó, az homályban marad Képi megjelenítéssel próbálja indokolni a biztosítás szükségességét, de hiányzik a narráció, hogy elmagyarázzon néhány fontos tényt, okot.”
„Maga az alapötlet, ahogy az iskolai tananyag a valósággal összeér, nagyon jó. Tetszettek a képi megoldások és a hang. Fenntartotta az érdeklődést. A szakmai tartalom minimális.”
„Nagyon szép felvételek több helyütt, jó ötletek, igényes zeneválasztás.”

OTTOBOCK csapat – Mozgásjavító Gimnázium, EGYMI, Budapest
https://youtu.be/FApTJ0uWufM

A kisfilm a Pénziránytű Alapítvány döntése alapján A leghumorosabb alkotás különdíjban részesül.

Részletek a zsűri értékeléséből:
„Az alapötlet önmagában jó, dicsérendő, hogy bátran nyúl a fogyatékosság témájához, nem tekinti tabunak, még viccelődni is tud rajta (ld. kezelés költsége). Felsorol indokokat, miért is van szükség a biztosításra. Arányosan váltakozik benne a fekete-fehér és a színes technika, kiemelve a múlt tapasztalatait. A végén a csattanó is ötletes.”
„A kisfilm tele van ötletekkel, váratlan fordulatokkal, csattanóval. Egyáltalán nem tankönyvízű, több biztosítási formát is bemutat. A filmben rejlő lehetőségek kihasználása talán nem teljes, de nagyon szerethető alkotás.”
„Nagyon tetszett a kisfilm humora, eredetisége. :) Ez a mezőny leghumorosabb darabja. Hatalmas elismerés jár a diákoknak és a tanárnőnek.”

„öt per tizenhárom cé” csapat – Győri Műszaki SZC Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai SZG
https://youtu.be/xAoRZUJQStY
Részletek a zsűri értékeléséből:
„A film alapötlete jó, megvalósítása során remekül játszik a zenével és a fények árnyékok váltakozásával, azonban a biztosításokról szinte semmit nem tudunk meg, csak annyit,hogy Bélának van, ezért nyugodtan alszik. Így oktatási célra kevésbé alkalmazható, szakmai tartalomról, annak helyességről nem nagyon lehet beszélni.”
„Az ötlet átlagos, de a film adta feszültségkeltési lehetőségek kiaknázása, tökéletesen megvalósul. Profi filmes megoldás. Szuper felvezetés, zene izgalom, csattanóval. Szakmai oktatási tartalom nem jelenik meg részletesen, sőt…. de egy óra felvezetésének jó lehet. A biztosítás szükségessége a film végi csattanóval egyértelművé válik.”
„Filmtechnikailag, operatőri szempontból kiemelkedő munka. Hollywoodi jelleg, erős hatású képek a zenei aláfestéssel, jó a történetszövés a film első részében.”

Proliták csapat – Közgazdasági Politechnikum
https://www.youtube.com/watch?v=GUR0m24NIAo
Részletek a zsűri értékeléséből:
„A film túl sok témáról akar szólni, de igazából egyiket sem járja alaposan körül, és feleslegesen keveri bele a szabadalom fogalmát, ami nem a pályázat témáihoz köthető. A szöveg többször nem érthető, a biztosításokról csak keveset tudunk meg.”
„Egy szuper ötlet segítségével több probléma is belekerült a filmbe. A személyiség felépítés magában hordozza a problémák megjelenését és végül a főhős ki is mondja a tanulságot. Jól felépített, lassú folyása ellenére izgalmas, nem tankönyv ízű, de mégis didaktikus alkotás.”
„A film első része profi, trendi, ötletes, jópofa a repetitív történetszövés. Gratulálunk hozzá. :)”

Utcai vegyes (UV) csapat – Ceglédi SZC Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari SZG és SZKI
https://www.youtube.com/watch?v=66-9EqWHa8k

A kisfilm a Pénziránytű Alapítvány döntése alapján A legjobb második helyezett különdíjban részesül.

Részletek a zsűri értékeléséből:
„A kisfilm több biztosítási fajtát említ, de igazából a CASCO-ra fókuszál. Ötletes az ördög-angyal párbeszéd, jól megvilágítja a dilemmát, de igyekszik a biztosítás szükségességét hangsúlyozni. Szakmailag körbejárja a témát úgy, hogy igyekszik nem tankönyv ízű lenni.”
„Életszerű ötlet, egy autó önálló fenntartására épül. A cím és a tartalom összhangban van, a CASCO problémakör körüljárása ötletesen, az érvek ütköztetésével történik meg. Jó ötlet. Jó megoldás.”
„Ügyes eszközhasználat, jó ötletek. A vegyes műfaji zsánereken a kísérletezés szellemisége érződik. Elismerést érdemel a projektben résztvevők együttműködése, a sok befeketett munka. Az ördög-angyal ötlet merész, eredeti! :)”

 

..............

 

PÁLYZATI FELHÍVÁS

A Pénziránytű Alapítvány az elmúlt évek fejlesztéseinek sikereire építve, újjászervezett középiskolai iskolahálózata számára hirdeti meg a középiskolás diákok tudatos pénzügyi gondolkodásának erősítése jegyében a „Védelmi vonalak – pénzügyi biztonság 2019” Kisfilm Pályázat c. pályázatot.

A pályázat témája: oktatási célú kisfilm készítése védelmi vonalak – pénzügyi biztonság témakörben (biztosítások a családok életében, pénzügyi fogyasztóvédelem, adatvédelem a pénzügyekben)

A feladat egy, pénzügyi biztonságról, pénzügyi védelmi vonalakról szóló, minimum másfél, maximum 3 perces élő szereplős vagy animációs kisfilm készítése. A kisfilm középiskolás korosztálynak szóljon és legyen alkalmas tanórai oktatási célokra történő felhasználásra (pl. esetfelvetés, téma magyarázata). A film valamilyen módon kapcsolódjon az Iránytű a pénzügyekhez című tankönyv 25-26. fejezetéhez és/vagy a 2018-as kiadású Értem a pénzem c. kiadvány Védelmi vonalak c. fejezetéhez (25-32. oldal)! Legyetek kreatívak, találjatok ki (vagy a könyvben, illetve a kiadványban lévő sztorikból keltsetek életre) egy érdekes, életszerű történetet, de a kiválasztott témát szakszerűen mutassátok be!

A részletes pályázati kiírás és a játékszabályzat ITT tölthető le.

Pályázati adatlap letöltése: ITT

Pályázói Nyilatkozat letöltése: ITT

Élő szereplős kisfilmben szereplők hozzájárulási Nyilatkozata (18 év felettiek) letölthető: ITT

Élő szereplős kisfilmben kisfilmben szereplők és törvényes képviselőjük hozzájárulási Nyilatkozata (18 év alattiak) letölthető: ITT

FIGYELEM! A kisfilm elején és végén kötelezően szereplő Pénziránytű logót az iskolahalozat@penziranytu.hu e-mail címen kell igényelni az igénylő és iskolája vagy kollégiuma nevének megjelölésével.

A film témájának alapjául szolgáló Iránytű a pénzügyekhez c. tankönyv ITT érhető el, a 2018-as kiadású Értem a pénzem c. kiadvány pedig INNEN tölthető le.

GYIK:

Hány főből és kikből állhat egy csapat?

  • Egy csapat maximum 5 fő, tagja legalább egy, maximum két tanár és kettő, három vagy négy diák. A diákok 9-14. évfolyamosak és ők és tanáraik is ugyanazon iskola vagy kollégium tanulói, pedagógusai.

Az iskolának, kollégiumnak milyen feltételeknek kell megfelelni?

  • A pályázó csapat iskolája vagy kollégiuma tagja a Pénziránytű Iskolahálózatnak. Amennyiben az intézmény még nem iskolahálózati tag, 2019. február 19-ig regisztrálhat ITT.

Mi a pályázat benyújtásának határideje?

  • Az e-mailen való beküldés határideje 2019. február 19. 16 óra
  • A postára adandó anyagok postára adási határideje 2019. február 19.

Melyek a filmmel kapcsolatos technikai elvárások?

  • A film legalább HD felbontású (1280 x 720 pixel), fekvő tájolású. Készülhet mobiltelefonnal, tablettel vagy kamerával is. Az elkészült anyagot a pályázóknak egy, a pályázat céljaira létrehozott Youtube fiókba kell feltölteni nem listázott videóként és majd ennek a linkjét kell elküldeni e-mailben.

Milyen arculati elvárások vannak a filmmel kapcsolatban?

  1. A film elején szerepelnie kell a következőknek:

  • a film címe
  • a készítő csapat neve és iskolája
  1. A film elején és végén is szerepelnie kell:

  • a pályázat és a Kiíró megnevezése („Védelmi vonalak – pénzügyi biztonság 2019” Kisfilm Pályázat – Pénziránytű Alapítvány) a Pénziránytű logóval (a logót e-mailben kell kérni az iskolahalozat@penziranytu.hu e-mail címen)

Hová és milyen formában kell küldeni a pályázatot?

  1. Az iskolahalozat@penziranytu.hu- e-mail címre kell küldeni a következőket:

  • a maximum 3 perc hosszú kisfilm Youtube elérési linkjét
  • szöveges dokumentumban a kisfilm időkódokkal ellátott szövegkönyvét (időkódolás pl.: „12:36 Szerintem nézzünk utána. 12:37 Jó, mit szólsz ha interneten keresünk?” stb.)
  • kitöltött és aláírt Pályázati adatlapot szkennelve
  • az 1 db pályázói Nyilatkozatot szkennelve
  • élő szereplős film esetén a kisfilmben szereplők, illetve 18 év alattiak esetén törvényes képviselőik által aláírt Nyilatkozatait szkennelve (minden szereplőét!)
  1. Postán kell küldeni a Pénziránytű Alapítvány, 1054 Budapest, Szabadság tér 8-9. címre a következőket:

  • az eredeti kitöltött és aláírt Pályázati adatlapot
  • az 1db pályázói Nyilatkozat eredeti példányát
  • élő szereplős kisfilm esetén a kisfilmben szereplők, illetve 18 év alattiak esetén törvényes képviselőik által aláírt Nyilatkozatok eredetijét

Mikor lesz az eredményhirdetés?

  • A nyertes csapatok és intézményük nevét a www.penziranytu.hu/kisfilmpalyazat2019 oldalon tesszük közzé legkésőbb 2019. március 30-ig. A nyerteseket e-mailben is értesítjük. A nyeremények átadására később meghatározott helyen és időpontban kerül sor.

Csak a diákok kapnak nyereményt?

  • A diákokra és a tanárokra is értékes nyeremények várnak:

    • A kategóriagyőztes csapatok minden (diák és tanár) tagja értékes GoPro HERO7 White sportkamerát nyer
    • Az abszolút győztes csapat minden (diák és tanár) tagja értékes GoPro HERO7 Silver sportkamerát nyer

Kategóriák: szakközépiskolai csapat, szakgimnáziumi csapat, gimnáziumi csapat. A kategóriát a csapattag diákok osztályának képzési típusa határozza meg és a Pályázati adatlapon kell egyértelműen megjelölni.

Mik az értékelési szempontok?

  • megfelelés a pályázati kiírásban foglaltaknak (technikai, arculati, tartalmi feltételek, teljes márkanév mentesség)
  • a történet ötletessége
  • a történet kapcsolódása az Iránytű a pénzügyekhez c. tankönyv 25-26. fejezetéhez és/vagy a 2018-as kiadású Értem a pénzem c. kiadvány Védelmi vonalak c. fejezetéhez (25-32. oldal)
  • a történet pénzügyi-gazdasági szakmai tartalma, annak helyessége
  • nyelvi igényesség
  • a kisfilm oktatási célú felhasználhatósága
  • technikai szempontok:
    • képminőség
    • hangminőség, érthetőség
    • a vágás minősége
    • a szöveges leirat helyes időbeli kódolása

A pályázattal kapcsolatos további kérdéseket az iskolahalozat@penziranytu.hu e-mail címre lehet elküldeni.

Az előző két évi legjobb alkotások megtekinthetők a www.penziranytu.hu/kisfilmpalyazat és a www.penziranytu.hu/kisfilm-palyazat oldalon.