gyereknevelés

Az IKT eszközök és a digitális oktatást segítő módszerek megismerése egyre több tanár számára fontos

 

Kiemelt érdeklődés övezi idén a Pénziránytű Alapítvány „Pénziránytű Digitális Nyári Akadémiáját”. A képzésre olyan sokan jelentkeztek, hogy a többség csak a várólistára kerülhetett fel – összesen húsz tanár számára tud idén augusztusban ingyenes tanulási lehetőséget biztosítani az alapítvány.

„Pénzre váltható tudás” - pénzügyi projektnapok országszerte a középiskolákban

 

Ingyenes pénzügyi projektnapokat szervez 2017. május 29. és június 9. között 10-11. évfolyamos diákok számára a Pénziránytű Alapítvány és a Diákhitel Központ Zrt. A rendezvény két interaktív tanórával indul, amelynek témája a pénzügyi tervezés 16-18 évesen. Ezeket a tréningeket a helyszínt adó intézmény - előzetesen az Alapítvány által felkészített - szaktanárai vezetik, 20-25 fős csoportokban.

Debrecenben már hagyomány a pénzügyi szemléletformálás

 

Már az általános iskolás korosztály számára is fontos, hogy elkezdjenek a mindennapi pénzügyekről tanulni, kiemelten kezelve a gyakorlati feladatokat, praktikus megoldásokat - vallja Burger Angéla Erzsébet, a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskola intézményvezetője. A szakember vezetőként és pedagógusként iskolája hetedik osztályos diákjaival tevékenyen részt vett a Pénziránytű Alapítvány által fejlesztett új, az általános iskolák 7-8. osztályos diákjainak szóló tankönyv és munkafüzet tesztelésében, a tankönyvírók felé folyamatos reflexiókkal segítve a fejlesztő munkát.

Elstartolt a Mobil Digitális Iskola program

 

Február 6-án, hétfőn ünnepélyes keretek között megkezdte országos körútját a Mobidik – Mobil Digitális Iskola – program. A komáromi Feszty Árpád Általános Iskolából startoló, a legmodernebb digitális oktatási eszközökkel felszerelt mozgó tanterem a tizenöt héten keresztül az ország különböző részein számos általános iskolához jut el. Az utolsó i állomás májusban Budapesten lesz.

„Pénzügyi tudatosságunknak makrogazdasági hatása van!” második rész

 

Interjú Dr. Németh Erzsébet szociálpszichológussal
„A Kádár-rendszerbeli szocializáció nem készített fel bennünket a piacgazdaság kihívásaira, de arra igen, hogy a kevés pénzt be kell osztani. Az óriási árukínálattal, reklámdömpinggel a fiatalok mintha nehezebben birkóznának meg” - Dr. Németh Erzsébet szociálpszichológussal készült interjúnk második része.

„Pénzügyi tudatosságunknak makrogazdasági hatása van!” első rész

 

Interjú Dr. Németh Erzsébet szociálpszichológussal
A társadalom tájékoztatása nem megkerülhető annak érdekében, hogy a pénzintézetekkel kötött szerződések és pénzügyi konstrukciók világában jól eligazodjanak az emberek – állítja Dr. Németh Erzsébet szociálpszichológus, a pénzügyi kultúra kutatások vezetője. Kétrészes interjúnk első része.

Mikor adjunk pénzt a gyerek kezébe?

 

A válasz: minél hamarabb, amikor lehet, vagyis amikor már meg tudja számolni. Nem kell megvárni, hogy – úgymond – bánni is tudjon vele. Nem baj, ha elsőre „butaságokra" költi, ez is a tanulás része. A szülők manapság gyakran túlóvják a gyermekeiket, nem adnak nekik pénzt, nem engedik önállóan dönteni őket. Rosszul teszik. Kutatási eredmények igazolják, hogy a pénzügyi ismeretek megszerzésében ugrást jelent az, amikor a gyermeknek saját pénze van, amiről önálló döntéseket hozhat.

Oldalak

Feliratkozás RSS - gyereknevelés csatornájára