tankönyv

„Pénzre váltható tudás” - pénzügyi projektnapok országszerte a középiskolákban

 

Ingyenes pénzügyi projektnapokat szervez 2017. május 29. és június 9. között 10-11. évfolyamos diákok számára a Pénziránytű Alapítvány és a Diákhitel Központ Zrt. A rendezvény két interaktív tanórával indul, amelynek témája a pénzügyi tervezés 16-18 évesen. Ezeket a tréningeket a helyszínt adó intézmény - előzetesen az Alapítvány által felkészített - szaktanárai vezetik, 20-25 fős csoportokban.

Debrecenben már hagyomány a pénzügyi szemléletformálás

 

Már az általános iskolás korosztály számára is fontos, hogy elkezdjenek a mindennapi pénzügyekről tanulni, kiemelten kezelve a gyakorlati feladatokat, praktikus megoldásokat - vallja Burger Angéla Erzsébet, a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskola intézményvezetője. A szakember vezetőként és pedagógusként iskolája hetedik osztályos diákjaival tevékenyen részt vett a Pénziránytű Alapítvány által fejlesztett új, az általános iskolák 7-8. osztályos diákjainak szóló tankönyv és munkafüzet tesztelésében, a tankönyvírók felé folyamatos reflexiókkal segítve a fejlesztő munkát.

Küldetések a pénz világában - Újabb mérföldkő a pénzügyek közismereti oktatásában

 

A Pénziránytű Alapítvány középiskolásoknak szóló, „Iránytű a Pénzügyekhez” című tankönyve után elkészült és már hivatalosan is tankönyvvé nyilvánították az általános iskolásoknak szóló, „Küldetések a pénz világában” című új kiadványt. A tananyag újdonsága, hogy – mind maga a könyv, mind a hozzá kapcsolódó munkafüzet – játékos formában mozgósítja a diákokat küldetések (különböző élethelyzetek) megoldására.

Ahol szívügy a pénzügyi tudatosság

 

A Sümeg szomszédságában fekvő 3100 lelkes nagyközség, Csabrendek általános iskolája az első évtől kezdve hűséges résztvevője a Pénz7 rendezvényeknek és kipróbálója a Pénziránytű Alapítvány készülő oktatási anyagainak. A lelkes érdeklődő csapat motorja Németh György, alsó tagozatos tanító, technika-életvitel szakos mestertanár.

Tartalmas és mozgalmas évet zár a Pénziránytű Alapítvány

 

A 2008-ban alapított Pénziránytű Alapítvány 2014 óta a - tematikájában fokozatosan építkező - stratégiájában minden esztendőre meghatároz egy kiemelt témát. Míg a 2015-ös év központi tárgyköre a költségvetés készítés volt, addig 2016-ban a pénzügyi célok kitűzésén és az ezek eléréséhez szükséges megtakarítási lehetőségeken, vagyis a pénzügyi tervezés fontosságán volt a hangsúly.

Kétezerhez közelít a résztvevő iskolák száma – egyre színesebb az országos térkép

 

A Pénziránytű Alapítvány partneriskoláinak száma idén szeptemberben elérte a 1887-et. Az általános- és középiskolások az ország valamennyi területéről csatlakozhatnak a különböző alapítványi programokhoz. A cél, hogy a résztvevő diákok és tanáraik számára valamennyi korosztályban lehetőség nyíljon a pénzügyi, kiemelten nem csak az elméleti, hanem a gyakorlati ismeretek bővítésére.

Szeptemberben folytatjuk!

 

Szinte csak napok vannak hátra a tanítási időszakból, ilyenkor már a diákok minden gondolata a nyári szünet körül forog, és gyakran a pedagógusok sincsenek ezzel másként. Mielőtt azonban a tanári kar is fürdőruha és napszemüveg után nyúlna és célba venné az első strandot, figyelmükbe ajánlanánk az Alapítvány friss programjait, melyekkel szeptemberben várjuk az újult erővel visszatérő pedagógusokat.

Tanuljunk a pénzről! – Megjelent az Iránytű a pénzügyekhez című tankönyv

 

„Egy alapszintű számtanfeladatnak jellemzően egy jó megoldása van. Ezzel szemben egy pénzügyi problémára sokféle választ lehet adni, ráadásul ezek helyessége gyakran csak később igazolódik. Sokszor a jó megoldás attól is függ, hogy ki, milyen háttérrel, milyen élethelyzetben válaszolja meg a feltett kérdést” – áll az Iránytű a pénzügyekhez című tankönyv előszavában. Bár a kötet elsősorban 9-10. osztályos középiskolásoknak és szakiskolásoknak szól, a hiány, aminek pótlására létrejött, az egész magyar társadalmat érinti.

Mi leszel, ha nagy leszel?

 

A munkaerőpiac napjainkban rendkívül gyors iramban változik, így a mai diákok közül sokan valószínűleg olyan állásokat fognak betölteni, melyek még nem is léteznek. Hogyan lehet erre felkészülni? Egy nemrég készült felmérés szerint a fiatalok úgy látják, a tananyag átstrukturálása mellett rendkívül fontos lenne, hogy az iskola alapos pénzügyi felkészítést adjon.

Feliratkozás RSS - tankönyv csatornájára