A Sümeg szomszédságában fekvő 3100 lelkes nagyközség, Csabrendek általános iskolája az első évtől kezdve hűséges résztvevője a Pénz7 rendezvényeknek és kipróbálója a Pénziránytű Alapítvány készülő oktatási anyagainak. A lelkes érdeklődő csapat motorja Németh György, alsó tagozatos tanító, technika-életvitel szakos mestertanár.
Iskolánkban hagyomány, hogy igyekszünk a diákjainknak mindig valami olyan többletismeretet nyújtani, amit a későbbi, felnőtt életük során is hasznosítani tudnak – vallja Németh György. Veszprém megye legnépesebb nagyközségének egyetlen általános iskolája, ezért is vesz részt már évek óta lelkesen a környezettudatosságra és a PontBank révén pénzügyi tudatosságra érzékenyítő országos használtelem- és mobiltelefon gyűjtő programban. Először az országos projektet koordináló PontVelem nonprofit szervezet hívta fel a Pénz7 rendezvényre az iskola figyelmét, amelyre így már az első alkalommal, 2015-ben jelentkeztek. A pedagógusok a program keretében segédanyagokat (óravázlatokat, feladatlapokat) igényeltek, amelyek segítségével a tanulók számára a pénzügyi tudatosságot fejlesztő játékos, új szemléletű tanórákat tarthattak.
Első alkalommal még csak a téma iránt leginkább érdeklődő történelem szakos kolléganőmmel ketten végeztünk próbatanítást – emlékszik vissza Németh György. – Az érintett osztályok örömmel fogadták a számukra újszerű ismereteket feldolgozó, tevékeny, gyakorlatias foglalkozásokat. Pozitív tapasztalataink nyomán a következő évben már minden felső tagozatos kolléga osztályfőnöki óráin használta a kapott segédleteket. Mindannyian hasznosnak tartották az elsajátítható ismereteket, a felkészülést segítő anyagokat.
Ebben a tanévben a csabrendeki általános iskola már tanévkezdéskor felvette tervezett éves programjai közé a Pénz7-et, ahol a pénzügyi témájú órák mellett az újonnan megjelenő vállalkozói témakör feldolgozására is jelentkeztek. A tanárok kezdeményezését a megkérdezett szülők is támogatják. Az oktatási intézménynek 274 tanulója van, akiknek harmada öt társközségből jár oda. A diákok harmadrésze hátrányos, vagy halmozottan hátrányos helyzetű.
A Pénz7 programsorozathoz a rendhagyó tanórákon kívül számos színes kísérőprogram is csatlakozik, például a PontVelem szervezésében - a Pénziránytű Alapítvány támogatásával - a BankVelem PénzOkos Kupa. Az országos pénzügyi vetélkedősorozatra idén a csabrendeki iskola nyolc csapattal nevezett be, a tavalyi sikeren is fellelkesülve, amikor a verseny országos döntőjébe is bejutott az egyik csapatuk, és ötödik helyezést értek el – büszkélkedik a pedagógus. A mestertanár fontosnak tartja kiemelni azt is, hogy a Pénz7 eseményei inkább kampányszerűen hívják fel a figyelmet a pénzügyi tudatosság fejlesztésének szükségszerűségére, így a téma iránti érdeklődés felkeltésére alkalmasak. A témával folyamatosan foglalkozni kívánó iskolák számára a PontVelem és a Pénziránytű Alapítvány egész tanévben gondoskodik arról, hogy a gyermekek ismeretei interaktív, játékos módon bővüljenek. Ilyen lehetőség volt az utazó iskola program is, amely tavaly látogatott el a Veszprém megyei településre. Munkatársai egy délelőtt négy osztály számára tartottak érdekes, interaktív tanórákat a pénzügyi kultúra fejlesztésének jegyében. Délután pedig lehetősége volt a többi érdeklődő tanulócsoportnak kipróbálni egy színes, változatos feladatokkal felszerelt pénzügyi játszóházat.
A Pénziránytű Alapítvány szakmai és természetbeni támogatásával kiemelten járul hozzá a pénzügyi ismeretek mindennapos hasznosíthatóságához. Az általános iskolai, 7-8. osztályos korosztály számára készülő, tervezett tankönyv tesztelésében Csabrendek pedagógusai és az egyik nyolcadikos osztálya is részt vett – árulta el a tanár úr. Kiemelte: több tanuló hamar felismerte, hogy ezeken a tanórákon olyan ismeretanyagokat kapnak, amelyekkel már most, de felnőtt életük során is alkalmazható tudást szerezhetnek. A tananyagot kipróbáló félév zárása előtt a gyerekek és szüleik véleményét is megkérdezték. Több tanuló írta, hogy egyes tanórák témáinak megbeszélése otthon is folytatódott. Számos szülő pedig arról számolt be, hogy ő még felnőttként is szerzett akarva-akaratlan új ismereteket, amikor gyermekének igyekezett házi feladatában segíteni. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy mind a diákok, mind a szülők hasznosnak és hasznosíthatónak találják a pénzügyi ismeretek oktatását.