Február 6-án, hétfőn ünnepélyes keretek között megkezdte országos körútját a Mobidik – Mobil Digitális Iskola – program. A komáromi Feszty Árpád Általános Iskolából startoló, a legmodernebb digitális oktatási eszközökkel felszerelt mozgó tanterem a tizenöt héten keresztül az ország különböző részein számos általános iskolához jut el. Az utolsó i állomás májusban Budapesten lesz.
Az utazó tanteremben felkészült trénerek segítik a diákokat a legmodernebb digitális eszközök tanulási célú használatában. A Mobidik a hazai digitális oktatási stratégia megvalósítását segítő program részeként működik és egyik támogatója a Pénziránytű Alapítvány. Az alapítvány szakmai tartalmakkal is segítette ennek a 21. századi mobil okos iskolának a működését, így a diákok digitális eszközökkel, játékos, interaktív formában pénzügyi ismereteiket és készségeiket is fejleszthetik a Mobidik tanóráin.
Czunyiné Bertalan Judit, a digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos Komáromban megnyitó beszédében elmondta: a program a tervezett időszak alatt négyezernél is több diákot ér el. Az oktatókonténer felszereléséhez társadalmi felelősségvállalás alapján olyan támogatók járultak hozzá, amelyek fontosnak tartják az oktatás fejlesztését. A korszerű kezdeményezés része a 2016 októberében elfogadott Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának, azon belül is a Digitális Mintaiskola projektnek.
Az utazó digitális tanteremben minden héten más városban délelőttönként tanórákat tartanak. A digitális foglalkozások témája a pénzügyi tudatosság, a fenntarthatóság, illetve informatika és kódolás-programozás. A hét egyik napján pedig modern eszközök és módszerek alkalmazásával a klasszikus tantárgyak is sorra kerülnek: így matematika, biológia földrajz, majd később a történelem óráknak is helyet ad a Mobidik. A mobil tanterem tizenöt tanuló befogadására alkalmas, így a trénerek egyénileg is oda tudnak figyelni diákokra.
Délutánonként szakköri formában, kisebb csoportokban Lego-robotok programozásával, háromdimenziós nyomtatással és szkenneléssel, valamint kódolással ismerkedhetnek a tanulók. Az egyhetes ciklusban két alkalommal tanároknak, illetve szülőknek is tartanak szakmai bemutatót a jövő osztályában. Az utazó tanteremben a tanulók számára nagyméretű, digitális panel szemlélteti az új tudnivalókat. A térképektől kezdve a kisfilmekig minden megjeleníthető ezen, de akár a körző, vonalzó használatát is helyettesítheti a virtuális szerkesztő program. Minden diák külön tabletet kap a foglalkozásokra, amelyeken az egyedi munkát közvetlenül is ellenőrizheti a tréner, és a tableten keresztül egyedileg is kommunikálhat a gyerekkel. Így nyílik lehetőség figyelni arra a tanulóra, aki esetleg lassabban dolgozik a többieknél, vagy éppen nagyon is hamar kész van és akár plusz feladatot is szívesen vállal.