MoneySim

...

A MoneySim ingyenes pénzügyi szimulációs játék, amely egyben egy játékosított oktatási eszköz is.

A játék célja, hogy a középiskolás fiataloknak segítsen az alapvető pénzügyek megértésében, pénzügyi tudatosságra nevelje őket.

Olyan életszerű szituációs feladatokkal találkozhatnak a játék során, melyet jelen élethelyzetükben vagy a későbbiekben a saját bőrükön is megtapasztalhatnak, így a való életben könnyebb, tudatosabb döntést tudnak hozni pénzügyeiket illetően.

A játékot a diákok akár regisztráció nélkül, egyénileg is játszhatják, öt különböző élethelyzetű, 15-23 éves karakter bőrébe bújva. A https://www.moneysim.hu/ oldalon regisztrált tanárok pedig – akár további, a diákok számára nem automatikusan publikus karakterek segítségével – oktatási, edutainment céllal is indíthatnak játékokat osztályaiknak, csoportjaiknak. A regisztrált diákokkal játszott kurzusok eredményét a tanárok nyomon is tudják követni, így akár osztály-, évfolyam- vagy iskolai szintű verseny is rendezhető a játék segítségével.

Regisztráció nélküli játék lehetőségek az alábbi linkekre kattintva érhetők el:

2 szituáció/játék: https://game.moneysim.hu/AOLNPSFK
3 szituáció/játék: https://game.moneysim.hu/XMXNECRT
4 szituáció/játék: https://game.moneysim.hu/YODZYAPI   
5 szituáció/játék: https://game.moneysim.hu/HWECDZEU 
6 szituáció/játék: https://game.moneysim.hu/XXYMHDDH
8 szituáció/játék: https://game.moneysim.hu/UXMQKBMZ
10 szituáció/játék: https://game.moneysim.hu/OLJKXJHN
12 szituáció/játék: https://game.moneysim.hu/FQFXZQFP

A szimulációs játék oktatási célú alkalmazásához minta óraterv is készült, amely letölthető ITT.

A játék használatáról rövid bemutató film és leírás is elérhető a  https://www.moneysim.hu/ oldalon a Tanároknak, valamint Diákoknak menüpontokban.

Néhány edukációs ötlet az oktatási célra fenntartott (diákok számára önállóan nem elérhető) karakterekkel:

„18 éves fodrásztanuló” : a karakter szituációin keresztül, a feladatok révén a szakképzésben tanuló diákok osztályfőnökei támogathatják az ösztöndíj révén önálló jövedelemmel rendelkező diákok tudatos pénzkezelését.

„16 éves, 10. évfolyamos technikumi tanuló, kisvárosban él”: a karakter szituációin keresztül, a feladatok révén a pénzügyi-vállalkozási ismeretek tantárgy pénzügyi félévének tudnivalóit foglalhatják össze, a tanultak alkalmazását, gyakorlati megértését segíthetik a tárgy oktatói.

„20 éves, most kezdte az egyetemet”: a karakter szituációin keresztül, a feladatok révén a végzős vagy 11. évfolyamos tanulók osztályfőnökeinek nyújt segítséget a felsőoktatási továbbtanulással kapcsolatos döntések támogatásában.