2017. július 10-19. között Balatonföldváron 40 tehetséges, hátrányos helyzetű kárpátaljai fiatal vehetett részt abban a nyári táborban, amely a Pénziránytű Alapítvány, a Magyar Nemzeti Bank és az Összefogás a Jövőért Alapítvány jóvoltából valósult meg.
Az Esély Program Kárpátaljai Tehetséggondozó Programjában részt vevő középiskolás ösztöndíjas diákok nagy része érettségi előtt áll és a felsőoktatásba készül. Mind a humán és reál tantárgyak tekintetében kiemelkedően tehetségesnek bizonyultak korábbi versenyeken, sokan kitűnő tanulók.
A 10 napos tábor során a Kárpátalja egész területéről érkezett diákok a pihenés és a színes programok mellett napi kétszer 45 perces pénzügyi- és gazdasági ismeretek foglalkozásokon vettek részt, amelynek keretében a pedagógusok játékos módon, de céltudatosan fejlesztették a tanulók pénzügyi készségeit, és szélesítették a gyerekek pénzügyi- és gazdasági ismereteit.
Ebben nyújtott segítséget a Pénziránytű Alapítvány Küldetések a pénz világában című tankönyve és munkafüzete, amely élményszerű, interaktív és játékos formában szól a mai gyerekekhez, akik nyitottak a szerepjátékra, a szuperhősökre, a pontok gyűjtésére és egymásra épülő küldetések - feladatok - teljesítésére. A tábori foglalkozásokon a diákok a könyv és a kapcsolódó munkafüzet segítségével ismerkedtek meg a mindennapi pénzügyekkel.
Napjainkban a lexikális tudás helyett a hangsúly egyre inkább a használható, alkalmazható tudásra kerül át. A gyakorlati tudás elsajátítása a pénzügyi- és gazdasági ismeretek vonatkozásában azt jelenti, hogy a diák képes legyen a saját életébe úgy beépíteni a pénzügyi ismereteket, hogy felnőttként ne csak éppen megélni tudjon, hanem a lehető leggazdaságosabban ossza be a pénzét. Legyen tisztában azzal, hogy a saját családi költségvetése hogyan alakul, hogyan képes jövedelemhez jutni, hogyan tudja a szaktudását az előnyére fordítani. Fontos ismernie, hogy miképpen tud a jövőre tartalékot képezni és stabil megélhetést biztosítani nemcsak maga, hanem a családja számára is.
A pénzügyi- és gazdasági ismeretek készségfejlesztő tanítása azt is jelenti, hogy a klasszikus módszerek, azaz a magyarázat, előadás helyett inkább kollektív oktatási módszereket, projekt módszert, játékot, szimulációt alkalmaztak a pedagógusok a diákok érdeklődésének felkeltése és megtartása érdekében - hozzájárulva ezzel is a pénzügyek iránti jövőbeli nyitottságuk és tudásvágyuk kialakulásához.
A Balatonon eltöltött időszak visszajelzéseik szerint hasznos ismeretekkel, és olyan gyakorlatias tudásanyaggal vértezte fel a diákokat, melyeket felhasználva tudatosan tudják tervezni jövőjüket, és amit sikeresen tudnak hasznosítani az életük során.