Kiváló értékelést kaptak a „Pénzre váltható tudás” projektnapok

2018. július 18.
 

A projektnapok érintett pedagógusaitól kiemelkedően pozitív visszajelzések érkeztek többek között a tanórai anyagok minőségével, a felkészítéssel, és a program lebonyolításával kapcsolatban. A diákok aktívan részt vettek a csoportmunkákban, érdekesnek tartották a pódiumbeszélgetést, valamint élvezték a pódiumbeszélgetés közönségkérdéseinek megválaszolását.

2018. május 25. és június 14. között a tavalyi sikerekre alapozva újabb hét helyszínen kerültek megrendezésre a Pénziránytű Alapítvány és a Diákhitel Központ Zrt. együttműködésében a „Pénzre váltható tudás” projektnapok 10-11. évfolyamos diákok számára. Az intézmények kapcsolattartóitól és az órákat tartó pedagógusoktól az Alapítvány elégedettségi kérdőívben várt visszajelzést a projektnapokról annak érdekében, hogy a jövőbeni programok kialakításához az iskolák, tanárok, és diákok igényeit minél alaposabban megismerhesse.

A rendezvénysorozat két interaktív tanórával indult, amelyeket az iskola Alapítvány által előre felkészített szaktanárai vezették. Az órák témája a pénzügyi tervezés 16-18 évesen volt, ahol a diákok szembesülhettek azzal, hogy mennyibe kerül egy-egy nyári fesztivál, a jogosítvány megszerzése vagy egy félév a felsőoktatásban, és végig gondolhatták mikor és milyen bevételi forrásokkal kell rendelkezniük, hogy ezen céljaikat megvalósíthassák. A pedagógusok válaszai alapján a diákok jól tudtak azonosulni a tanórai esettanulmány szituációkkal és örömmel, aktívan vettek részt a csoportmunkában. A szaktanárok számára az előzetes személyes felkészítés és a tanórákhoz kapcsolódó segítő anyagok rendkívül hasznosak voltak, érdemben segítette felkészülésüket a programra.

A program második részében közismert vendégek és az iskola egy-egy volt és jelenlegi diákja részvételével interaktív pódiumbeszélgetés következett a pénzügyi tudatosságról. Garami Gábor rádiós műsorvezető moderálásával többek között beszélgettek zsebpénzről, munkavállalásról, kiadásokról, arról, hogy ki és hogyan tervezi meg kiadásait. A kérdésekre a közönségben ülő diákok is válaszolhattak okostelefonjaikkal, a Kahoot! program segítségével. A pedagógusok túlnyomó többsége szerint a pódiumbeszélgetést a diákok érdekesnek tartották, továbbá az applikációval megválaszolható közönségkérdések élvezetesebbé tették a beszélgetést a diákok számára.

A projektnapokat online kvíz show zárta, amely keretében a résztvevő diákok minimum 50 ezer, maximum 300 ezer forint összegű támogatást nyerhettek középiskolájuk alapítványa részére. A válaszadók a kvízben szereplő kérdéseket is korrektnek, a korosztálynak és az előzetes tájékoztatásnak megfelelő szintűnek találták.

Az Alapítvány a rendezvény szervezésével kapcsolatban megkérdezte az iskolai kapcsolattartókat: mind a hét kapcsolattartó szerint a szervezés kiváló volt, időben és teljeskörűen megkapták az információkat, a pályázati felhívás teljeskörűen tartalmazta a szükséges információkat és nem jelentett problémát a jelentkezési adatlap elkészítése. Örömteli, hogy válaszaik szerint az intézményekben könnyen és gyorsan összeállt a projektnapot támogató/órát tartó tanárok köre.

Összességében a projektnapokkal kapcsolatban mind a diákok, mind pedig tanáraik elégedettek és hálásak voltak, a pedagógusok kihangsúlyozták, mennyire hasznos, színvonalas és hiánypótló a program a diákok számára.