December 2-án 17.00-19.00 óra között rendezzük meg újonnan induló szupervíziós tudásmegosztó fórumunk, a Pénziránytű Tanárklub első foglalkozását. A klub online platformon, gondolatébresztő, valamint a szakmai tudást felfrissítő és interaktív beszélgetésekkel, játékokkal, provokatív esetfelvetésekkel és ötletbörzével várja a pénzügyi nevelés iránt elkötelezett, a modern, innovatív módszertani lehetőségekre nyitott általános- és középiskolai tanárokat.
A szakmai és módszertani kérdésekkel, izgalmas esetfelvetésekkel fűszerezett ingyenes klub december 2-i pilot foglalkozása a FinTech előretörésének apropóján a generációk közötti különbségek áthidalásának és a digitális generációk iskolai motiválásának és pénzügyi tudatosságra nevelésének témakörét járja körül.
Miben hasonlít és miben különbözik a ma élő hat generáció? Hogyan egyeztethető össze a Baby-boomer vagy X generációs értékrend a digitális világ hozta változásokkal? Kell-e egy tanárnak motiválnia diákjait vagy ez nem a pedagógus feladata? Mitől válhat motiválttá egy diák és milyen módon lehet bevonni a tanulót hagyományos munkarend esetén, s milyen gyakorlat, módszer válik be a digitális oktatás idején? Segíthet-e a tanulók motiválásában, ha hétköznapi, akár a pénzügyeiket érintő döntésekkel hozzuk összefüggésbe a tananyagot? Többek között ezekre a kérdésekre keressük közösen a lehetséges válaszokat, jó gyakorlatokat, melyekben számítunk a résztvevő kollégák tapasztalatára, gondolataira, meglátásaira is.
A Tanárklub foglalkozásainak célja, hogy a felvetett problémák mentén közös gondolkodás indulhasson el akár gyakorlott „régi motoros” és a pálya elején lévő, elit gimnáziumban és hátrányos helyzetű térség iskolájában dolgozó, közgazdasági vagy közismereti tárgyat tanító, az ország akár legtávolabbi pontjain oktató tanárok között, melyből minden résztvevő további tapasztalatokra, kitáguló szemléletre, kreatív ötletekre tehet szert.
Nem az egyetlen helyes megoldást keressük, hanem szeretnénk a sokféle szemléletnek, a számtalan jó gyakorlatnak teret adni, összegyűjteni, szintetizálni.
A Tanárklubok foglalkozásait minél inkább az adott témára regisztráló pedagógusok igényeire kívánjuk szabni, ezért később – a pilot tapasztalatai alapján - akár előzetesen is elküldhetők számunkra esetfelvetésetek, aktuális problémák, igyekszünk azt is beépíteni a tanárklub foglalkozásaiba. Az első találkozás alkalmával is szívesen vesszük majd szakmai és módszertani felvetéseiteket, mely alapján tavaszi klubjaink még inkább a résztvevők igényeit követhetik.
Akik részt vettek korábbi képzéseinken, workshopjaink szekciófoglalkozásain, tudják, hogy a jó hangulat, az inspiráló tanári csapat és a remek ötletek mindig segítenek, kimozdítanak, továbblendítenek minden pedagógust, s erre a jelen helyzetben talán még nagyobb szükség van. Várunk szeretettel minden érdeklődőt egy jó hangulatú, beszélgetős, játékos, ugyanakkor terveink szerint inspiráló estére!
A december 2-i DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK ÉS BEVÁNDORLÓK – FELOLDHATATLAN ELLENTÉTEK? című tanárklub foglalkozásunkra november 29-ig lehet regisztrálni: https://online-kerdoiv.com/index/v/h/tanarklub1202