Mobil eszközökön elérhető oktatójátékot fejlesztett a Pénziránytű Alapítvány az edutainment, azaz játszva tanulás jegyében. Az online játék amellett, hogy a diákok egyénileg is kalandozhatnak a pénzügyi kihívások világában, akár tanórai keretek között is segítséget nyújthat a tanároknak a pénzügyi nevelés korszerű eszközeként.
A 2017-ben megjelent „Küldetések a pénz világában” című tankönyv és munkafüzet tartalmi és képi világa hívta életre a Pénziránytű Alapítvány által fejlesztett egyedülálló játékot, amely telefonon és tableten egyaránt elérhetővé válik a 2018/2019-es tanév kezdetétől. A Pénzügyi Hősképző applikáció - a tankönyv célcsoportjával megegyezően - a 7-8. évfolyamos diákok számára biztosítja az élményalapú pénzügyi ismeretterjesztést. Az Alapítvány célja olyan oktatójáték létrehozása volt, amely a diákok egyéni felhasználása mellett akár tanórai keretek között is hatékony és modern eszközként szolgál a mindennapi pénzügyekben való jártasság megszerzéséhez.
A játék teljesítéséhez a tankönyv tematikájára építve tizenegy küldetést - tíz egymásra épülő egységet és egy záróküldetést - kell megoldania a tanulóknak. A küldetések egy kerettörténetbe illeszkednek: a felhasználó először a romos hősképzőbe érkezik, majd feladatok teljesítésével varázsolja szebbé az épületet, eljutva ezzel a pénzügyi hősök világába. A „hőssé válás” folyamatát a könyvből már jól ismert felnőtt Mentor és diák segítői kísérik végig, és szükség esetén segítséget nyújtanak a játékos számára. A tíz küldetésen belül számos kisebb játékos feladat, azaz kihívás várja a diákokat. A kihívások sokszínűségét a - többek között - kvíz jellegű, számolós, asszociációs, halmazba rendezős feladványok változatossága biztosítja.
A korosztály igényeihez igazodva a játék kialakítása során a gamifikáció eszközei is beépítésre kerültek, így lehetőség van karakterválasztásra és személyre szabásra, elismerések gyűjtésére, ranglisták megtekintésére, valamint a hősképző folyamatos renoválására a helyes válaszadások révén.
A fejtörők helyes megoldásával a gyerekek értékes küldetéspontokat gyűjthetnek, amelyeket a Pénziránytű-BankVelem Program keretén belül a PontBankban létrehozott egyéni bankszámlájukra is átutalhatnak. A megszerzett pontjaikat kamatoztathatják, felhasználhatják közösségi élményekre, felajánlhatják jótékony célra, vagy akár értékes ajándékokra is elkölthetik a PontBoltban.
A játék jövőbeli sikerességének biztosítása érdekében júniusban a célcsoport kiválasztott tagjainak már lehetősége nyílt az első öt elkészült küldetés kipróbálására és értékelésére. A diákok a tapasztalatok alapján kreatívnak, átláthatónak és hasznosnak ítélték az oktatójátékok.
A Pénzügyi Hősképző applikáció bemutatójára várhatóan augusztus végén kerül sor, és előreláthatólag szeptember elejétől áll az érdeklődő diákok, és tanárok rendelkezésére. Az applikáció ekkortól ingyenesen letölthető az App Store-ból és a Google Play-ről egyaránt.