A Pénziránytű Tanárklub a pénzügyi nevelés iránt elkötelezett és a korszerű módszertani megoldásokra nyitott pedagógusoknak biztosít találkozási lehetőséget. Szupervíziós tudásmegosztó fórumunk 2020. decemberétől kezdve tanítási időszakban kéthavonta kínál gondolatindító, a pedagógusok érdeklődésének középpontjában álló szakmai és módszertani aktualitásokat körbejáró előadásokat, beszélgetéseket, valamint az egymás közötti tapasztalatcsere lehetőségét. A 2 óra hosszúságúra tervezett alkalmak online, a Zoom platformon zajlanak, amelynek használatához minden jelentkezőnek rövid technikai útmutatót is küldünk.
A Pénziránytű Iskolahálózatba regisztrált középiskolák, kollégiumok tanárainak részvétele a 2020/2021-es tanévben minden alkalommal pontot ér a Kiemelt Pénziránytű Iskola címért folyó aktivitási versenyben is!
Ezen az oldalon az érdeklődők megtalálják a Tanárklub foglalkozásainak időpontját, témáját, tudnivalóit, letölthető anyagait, valamint az aktuális regisztrációs linket.
2021. FEBRUÁR 16. KEDD, 17.00 - 19.00
PROJEKTKÓSTOLÓ
TÉMA: PROJEKTOKTATÁS A SZAKKÉPZÉSBEN ÉS A KÖZOKTATÁSBAN
Februári Projektkóstolónkat általános- és középiskolai, valamint a szakképzésben dolgozó pedagógusoknak, intézményvezetőknek is jó szívvel ajánljuk. A két órára tervezett foglalkozás első részében a projektpedagógia alapjairól beszélgetünk vendégeinkkel, majd a második részben három külön szekcióban, szakértő vendégeink segítségével ismerhetik meg az érdeklődők a projektekkel kapcsolatos legfontosabb szakmai és módszertani tudnivalókat, jó gyakorlatokat, s kaphatnak választ aktuális kérdéseikre.
Ízelítő a tartalomból:
• A projektmódszer jellemzői, előnyök, hátrányok
• Mi projekt és mi nem az? - A projektek fajtái
• Hogyan érdemes értékelni a tanulókat a projektek során?
• Mit jelent a digitális technológia alkalmazása a pedagógiai projektekben?
• Projektek a pénzügyi nevelésben
Meghívott vendégeink:
Dr.Főző Attila László, digitális oktatási szakértő
Gelencsér Anna, Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium, alapító, intézményvezető
Nagy Balázs, Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum, tanár
Rozsos Réka, Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium, tanár
A Tanárklub második részében 3 külön szekcióhoz lehet csatlakozni:
1. Tantárgyközi projektek megvalósítása általános- és középiskolában, módszertani jó gyakorlatok:
A Diákszempontban a projektek a tanulásszervezés alapját képezik, tantárgyközi projektjeik átszövik mindennapjaikat. Gelencsér Anna és Rozsos Réka megmutatja honnan indultak, hogyan fejlesztik évről-évre projektjeiket, s megmutatják azokat a módszereket és jó gyakorlatokat, melyeket általános- és középiskolában is érdemes alkalmazni.
2. Hogyan tervezzünk projekteket? Digitális eszközök a projektekben, a projektek és az online oktatás:
Dr. Főző Attila Lászlóval a beszélgetés során arra keressük a választ, hogy milyen elemekből érdemes felépíteni egy projektet, mi szükséges hozzá és milyen elérhető segédanyagok segíthetik a munkát. A digitális technológia ma már elkerülhetetlen, ezért érdemes arról is beszélni, hogy az oktatási projektekben milyen eszközöket használnak leggyakrabban a pedagógusok és miért. A pandémia mindenkit megismertetett a digitális oktatással, de vajon hogyan lehet online projekteket megvalósítani és miért éri meg?
3. Projektfeladatok a gazdasági szakképzésben:
Nagy Balázzsal a gazdasági szakképzés projektkövetelményeiről beszélgethetnek az érdeklődők. A 2020-ban megjelent Képzési és kimeneti követelmények (KKK) és Programtantervek (PTT) kiemelten kezelik a projektfeladatok megoldását, önálló produktumok készítését, valamint a tanuló egyéni tanulási útját és személyiségének fejlődését bemutató digitális portfóliót. A szekcióban közös, interaktív ötletbörzét tartunk ennek lehetséges módszertani megoldásairól a gazdasági szakképzésben tanítók részvételével.
A Tanárklubon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Regisztrációs link: REGISZTRÁCIÓ
A szekciókon való részvételre, kérjük, már a regisztráció során jelentkezzen!
A regisztráló pedagógusoknak a tanárklubbal kapcsolatos minden technikai információt előzetesen e-mailen megküldünk.
Várjuk Önt is szeretettel február 16-án 17.00-19.00 között egy jó hangulatú, interaktív, inspiráló estére!
2020. DECEMBER 2. 17.00 - 19.00
TÉMA: DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK ÉS BEVÁNDORLÓK – FELOLDHATATLAN ELLENTÉTEK?
A szakmai és módszertani kérdésekkel, izgalmas esetfelvetésekkel fűszerezett ingyenes klub első alkalommal a FinTech előretörésének apropóján a generációk közötti különbségek áthidalásának és a digitális generációk iskolai motiválásának és pénzügyi tudatosságra nevelésének témakörét járta körül.
A tartalomból:
• Moderált beszélgetés a velünk élő generációkról és a mai diákok motiválhatóságáról
• A motiváció mérésének lehetőségei
• Kahoot játék
• Esetmegbeszélések
• Rövid ajánló a Pénziránytű Alapítvány aktuális és a témához kapcsolódó kínálatából
• A hónap pénzügyi témája: a korszerű pénzkezelés
Pénziránytű házigazdák: Nádasi-Malinka Krisztina és Vargáné Bukucs Zsuzsanna
Meghívott vendég a moderált szakmai beszélgetéshez: Borsosné Gróf Gyöngyi
A PLENÁRIS BESZÉLGETÉSRŐL KÉSZÜLT PODCAST FELVÉTELEKET MEGHALLGATHATJA ITT:
Generációk az iskolában: digitális bennszülöttek és bevándorlók
Itt a kulcs a tizenévesek motiválásához
A FOGLALKOZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ LETÖLTHETŐ ANYAGOK:
Generációk és motiváció előadás prezentáció elérhető ITT
Motivációs kérdőívek és útmutatók elérhetőek itt:
Kindrusz Pál, a PPKE BTK Tanárképző tanszék tanára engedélyével közreadott mérési segédanyagok:
• 20 kérdéses skálakérdőív a diákok motivációjának méréséhez
• Eredményértékelési segédlet a 20 kérdéses kérdőív adatainak feldolgozásához
• Kozéki Béla: A motiválás dimenziói tanulmány
• Szitó Imre: A külső és belső motivációs tényezők szerepe a tanulók osztálytermi értékelésében