Kellemes alkotó légkör, jókedv, lelkes és nyitott társaság, sok hasznos és innovatív ismeretanyag. Ez jellemezte az idei Digitális Nyári Akadémiát, amelyet a Pénziránytű Alapítvány immáron másodszor rendezett meg középiskolai hálózatának pedagógusai számára. A négy nap során húsz középiskolai tanár ismerkedhetett meg az oktatásban legjobban hasznosítható modern digitális alkalmazásokkal.
Az áprilisban meghirdetett programot újra kiemelkedő érdeklődés övezte, ebben az évben is többszörös túljelentkezés volt az ingyenes továbbképzésre. A beküldött pályázati munkák alapján az ország különböző pontjáról kerültek kiválasztásra a résztvevők.
A 30 órás akkreditált továbbképzés célja, hogy a legkülönbözőbb profilú intézmények különféle szakos pedagógusainak segítsen a korszerű IKT eszközök és digitális oktatást segítő módszerek megismerésében és alkalmazásában a gazdasági – pénzügyi oktatási tartalmak esetén.
A tavalyival megegyezően a négy napos képzést idén is Dr. Főző Attila László, digitális oktatási szakértő vezette trénerként. A tréning alatt a résztvevők egy virtuális osztályterem részeként ismerkedtek meg az oktatásban hasznosítható alkalmazásokkal, digitális szoftverekkel, amelyet később a saját tanóráikba is beépíthetnek. A pedagógusok a különböző kvíz, videó és animáció készítő programok mellett kiterjesztett valóságra épülő eszközöket is kipróbálhattak; vagy olyan oldalakat is felfedezhettek, amelyek kiválóan alkalmasak ötletbörzére, közvélemény kutatásra.
A képzés teljesítéséhez a pedagógusoknak az előzetesen kiválasztott, Iránytű a pénzügyekhez című tankönyvben szereplő témakörök szerint kellett elkészíteniük az újonnan elsajátított digitális lehetőségekkel kiegészített óraterveiket, amelyek a Pénziránytű Alapítvány online tudástárát bővítik. A képzés azon túl, hogy teret biztosított a hálózat aktív és innovatív pedagógusainak egymás megismerésére, az ott létrehozott szakmai tartalmak megosztását, és további hasznosulását is lehetővé tette.
A Pénziránytű Alapítvány ingyenesen biztosított továbbképzései a gyakorlatias szemléletű pénzügyi oktatás módszereit és egyben a digitális pedagógiai eszközök használatát népszerűsítik. A résztvevők ezúttal is hálásan, hasznos tudással és számos ötlettel a tarsolyukban távoztak a képzés végén – és így kezdték meg a napokban a 2018/2019-es tanévet - innovatív tanárként.