A Részvényfutam című online tőzsdejáték még április 12-ig javában tart, de március 25-én a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) és a Pénziránytű Alapítvány együttműködésének újabb eseményeként egész napos szakmai rendezvényt tartott a két intézmény Budapesten, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Középiskolás Programja felkérésére.
Az egész napos szakmai program kiemelten fontosnak számít a középiskolai tehetséggondozásban, a jelentkező diákok az egész ország területéről, sőt, Erdélyből is érkeztek, hogy részt vehessenek a tartalmas programokon. Az előadásokon, valamint a délutáni tréningeken a pénzügyek, azon belül a tőzsde és a tőkepiac iránt érdeklődők sok új, gondolatébresztő információt kaphattak, és a pénzügyi tervezés témájában gyakorlati készségeket is elsajátíthattak – emelte ki Bernáth Julianna, a Pénziránytű Alapítvány oktatási igazgatóhelyettese.
A program nyitóelőadása, amelyet Bozsik Balázs, a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) marketing- és PR igazgatója tartott, a BÉT működéséről, a magyar gazdaságban betöltött szerepéről, új stratégiájáról szólt. Az ebéd utáni foglalkozásokon a mintegy 140 résztvevő középiskolás pénzügyi tudatosságot fejlesztő előadáson és tréningeken vehetett részt, a Pénziránytű Alapítvány szakmai irányításával, az Alapítvány és a BÉT trénereinek közreműködésével.
Az interaktív előadást Merényi Zsuzsanna, a Pénziránytű Alapítvány oktatási igazgatója és helyettese tartották, témája pénzügyi intézmények, a megtakarítások és a befektetések voltak. A tanulók nem csak passzív résztvevői voltak az előadásnak, hanem például "pénzügyi párkereső" játék keretében kutathatták fel a megtakarításra szánt összegeikhez a legmegfelelőbb befektetési lehetőségeket.
A Középiskolai Programban résztvevő tehetséges, 15-18 év közötti középiskolás diákok az ország különféle középiskoláiban tanulnak, és önként választják ki, hogy mely szombati képzési lehetőségeken vesznek részt.
Ezúttal a rendezvény, különösen a délutáni tréningek, remek alkalmat biztosítottak egymás megismerésére is: ezeken a foglalkozásokon kisebb, három-négy fős csoportokat alkottak a diákok, és egymással együttműködésben kellett későbbi prezentációjukon dolgozniuk. Itt a pénzügyi tervezés kérdéskör állt a központban, s a fiatalok a nyári terveik - tábor, jogosítvány, fesztivál vagy már előbbre tekintve: az egyetemi tanulmányok - megvalósításához szükséges finanszírozási lehetőségeket vették számba.