Szinte csak napok vannak hátra a tanítási időszakból, ilyenkor már a diákok minden gondolata a nyári szünet körül forog, és gyakran a pedagógusok sincsenek ezzel másként. Mielőtt azonban a tanári kar is fürdőruha és napszemüveg után nyúlna és célba venné az első strandot, figyelmükbe ajánlanánk az Alapítvány friss programjait, melyekkel szeptemberben várjuk az újult erővel visszatérő pedagógusokat.
A Nemzeti alaptanterv számos közismereti tárgy (pl.: matematika, történelem, földrajz és életvitel) tantervében előírja, hogy az oktatóknak érinteniük kell pénzügyi és gazdasági témaköröket, ám a gyakorlatban erre legtöbbször nem kerül sor. A probléma okát az Alapítvány által megkérdezett pedagógusok leginkább abban látták, hogy eddig nem állt rendelkezésükre a téma oktatásához szükséges tananyag, illetve saját felkészültségüket sem tartották megfelelőnek ahhoz, hogy szakterületüktől eltérő ismereteket adjanak át.
A Pénziránytű Alapítvány ma már mindkét nehézségre megoldást kínál: idén tavasszal megjelent – és a Könyvtárellátó Kft. weboldalán már meg is rendelhető – az Iránytű a pénzügyekhez című, 9-10. osztályosoknak szóló tankönyv, és az év elején elindult kreditértékű tanártovábbképző programunk is, melynek keretét a kiemelkedő érdeklődés miatt számos új kurzussal bővítettük.
Az elsősorban középiskolákban tanító, nem közgazdász tanároknak szóló tanfolyam sikereire tekintettel, Alapítványunk szeptembertől az általános iskolás pedagógusok számára is elindít egy hasonló programot. A tanfolyam a középiskolai kurzushoz hasonlóan 30 órát vesz majd igénybe, ám felépítése nem modulrendszerű lesz, tehát a középiskolai képzéstől eltérően ez a program nem tantárgyakhoz igazodó, inkább általános felkészítést nyújt. A tanfolyam során a résztvevők számos hasznos tanácsot és ötletet kaphatnak arra vonatkozóan, hogy a megszerzett pénzügyi-gazdasági ismereteket milyen módszerekkel „csempészhetik be” saját tárgyuk tantervébe.
Szintén az általános iskolás korosztályt célozza az Alapítvány támogatásával szeptembertől kibővülő Utazó Iskola program, melynek révén a pénzügyi oktatás „házhoz megy” az iskolákhoz. A kezdeményezés keretein belül a 2015/16-os tanévben 101 intézmény összesen 32 ezer diákja vett részt a játékos pénzügyi-gazdasági témájú foglalkozásokon, s szerzett fontos, a hétköznapi életben is hasznosítható, gyakorlatias ismereteket a pénz használatáról.