Sikerrel zárult a Pénziránytű Alapítvány kisfilmes pályázata

2017. május 10.
 

A tavaszi workshopon kiosztották a Részvényfutam díjait is

A tavasszal kiírt pályázatok és versenyek legjobbjainak díjazásával és korszerű oktatási módszerekről szóló előadásokkal, tapasztalatcserével április 26-án a Pénziránytű Alapítvány megtartotta a Pénziránytű Iskolahálózat tavaszi workshopját.

Merényi Zsuzsa oktatási igazgatónak a Pénziránytű Alapítvány legfrissebb eredményeit felsorakoztató megnyitó előadása után a workshop résztvevői a közelmúltban zárult kisfilm készítési pályázat és online tőzsdejáték tapasztalatairól hallhattak beszámolókat, s megismerkedhettek a nyertesekkel is.

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) és a Pénziránytű Alapítvány együttműködése keretében meghirdetett Részvényfutam online tőzsdejáték tapasztalatait előadásában Bozsik Balázs, a BÉT marketing és PR igazgatója részletezte.

A Részvényfutamra mintegy kétezren regisztráltak, a résztvevők 91 százalékát a diákok, 9 százalékát pedig a tanárok alkották. A 20 kereskedési napon át tartó játék alatt a 9-14. osztályos, 14. életévüket betöltött középiskolások és tanáraik mérték össze befektetési érzéküket, és a napi kvízekkel a tudásukat. A játék során a játékosok a BÉT Prémium kategóriájában jegyzett részvényekkel valós árfolyamok mellett tudtak kereskedni, a 20 nap alatt több mint 17 ezer megbízást adtak, összesen 4,36 milliárd forint értékben.

A játékban az első helyezést a debreceni Tóth Árpád Gimnázium diákja szerezte meg, aki egyebek mellett százezer forint értékű könyvutalvánnyal gazdagodott, valamint iskolájának is nyert fél millió forintot. A Pénziránytű Iskolahálózat tagiskoláinak legeredményesebb résztvevő diákjai, tanárai és a legaktívabb három iskola is értékes elektronikai eszközökkel – például tablettel, kivetítővel, okostelefonnal – gazdagodtak az iskolahálózat különdíjasaiként.

A Pénziránytű Tananyagok Digitalizációja (Molnárék pénzügyei) pályázat ünnepélyes díjkiosztása előtt a résztvevők – a tapasztalatokat is összegezve - egy előadást hallgathattak meg a zsűri film-média szakos középiskolai tanár tagjától arról, “Hogyan készítsünk jó kisfilmet?”

Az Alapítvány digitális fejlesztési terveihez kapcsolódó pályázat, amely valójában egy háromperces kisfilm elkészítéséről szólt, kiinduló pontként az Iránytű a pénzügyekhez című tankönyv Molnár családjának valamely pénzügyi döntésének, döntéshelyzetének digitális feldolgozását jelölte meg. Előírás volt még, hogy a csapat legfeljebb öt főből állhat, maximum két tanárból és két vagy három diákból. A 9-12. évfolyamos diákoknak és tanáraiknak ugyanazon iskola vagy kollégium tanulói, pedagógusainak kellett lenniük.

A lehetőség nagyon népszerű lett az iskolahálózat tagjai körében. A megmérettetésre végül 35 kisfilm érkezett be, az előzsűrizést követően az Alapítvány tíz alkotást terjesztett a felkért zsűri elé pontozásra. Az öttagú zsűri összesített pontszámai alapján az Alapítvány az első öt helyezettet és a legaktívabb iskolát díjazta. A pályázat eredménye a penziranytu.hu/kisfilmpalyazat oldalon is megtekinthető.

A délutáni rész pedig már előremutató jelleggel a jövőről szólt: a Pénziránytű Iskolahálózat terveit Bernáth Julianna oktatási igazgatóhelyettes foglalta össze. Ezen tervekhez is kapcsolódóan a rendezvény egy előadásokkal megtűzdelt pódiumbeszélgetéssel zárult: a játékosítás és digitalizációs lehetőségek az oktatásban témakört járták körül a résztvevők a gamifikációs oktatási és értékelési módszereket alkalmazó pedagógusok és digitális oktatási szakértő segítségével.