– sajtóközlemény –
Tíz évvel ezelőtt indult útjára a Pénziránytű Alapítvány első akkreditált középiskolai pénzügyi tankönyve, az Iránytű a pénzügyekhez. 2015-től máig közel 2 millió diák részesült pénzügyi nevelésben a magyar iskolákban. Az új tanévben 505 ezer tankönyv és munkafüzet segíti a tanulást.
A 2025/2026-os tanévre az iskolák összesen több mint 505 ezer példányban rendeltek olyan tankönyveket és munkafüzeteket, amelyek teljes egészében, vagy önálló fejezetek formájában pénzügyi ismereteket tartalmaznak. Ebből 46 ezer példány a Pénziránytű Alapítvány két tankönyvsorozatát – az általános iskolásoknak készült Küldetések a pénz világában és a középiskolások számára fejlesztett Iránytű a pénzügyekhez – érinti. Mindkét kiadvány kiterjesztett valóság (AR) technológiával és multimédiás tartalmakkal bővített, így interaktív, élményszerű tanulást kínál. E kiadványok elsőként vezették be a kiterjesztett valóságon alapuló tanulási élményt a magyar közoktatás tankönyvkínálatába.
A tankönyvek nemcsak a diákok pénzügyi gondolkodását formálják, hanem sok esetben a szülők számára is hasznos kapaszkodót nyújtanak a mindennapi pénzügyi döntésekhez. A pénzügyi alapismeretek így a tudatos családi pénzügyi gondolkodást is segítik.
A Magyar Nemzeti Bank támogatásával megvalósuló tartalomfejlesztések 2015 óta minden tanévben segítik a diákokat a pénzügyi tudatosságuk kialakításában. Az elmúlt évtized során közel 4 millió ingyenes tankönyv és munkafüzet érkezett az intézményekbe, biztosítva az esélyegyenlőséget és a hozzáférhetőséget minden magyar diák számára.
A PISA felmérés is megerősíti, hogy az iskolai pénzügyi nevelés kulcsszerepet játszik abban, hogy a fiatalok eligazodjanak a mindennapi pénzügyi döntésekben – mindez annak a hosszú távú, következetes szakmai munkának is köszönhető, amely az elmúlt másfél évtizedben a hazai oktatási gyakorlat részévé tette a pénzügyi ismereteket.