– sajtóközlemény –
Innovatív, digitális pénzügyi szabadulószoba-projektekkel pályázhattak az általános és középiskolai pedagógusok a Pénziránytű Alapítvány által a 2019/2020-as tanévre meghirdetett Pénziránytű Tanári Díjra. Az Alapítvány a szakmailag legkiemelkedőbb pályaművek alkotóit és a nyertes projektekben résztvevő diákokat egyaránt díjazta.
A Pénziránytű Alapítvány a Digitális Témahét projekttel együttműködésben, a Pénzügyminisztérium és az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával meghirdetett pályázatára olyan elképzelések leírását várta, amelyek a diákok játékos pénzügyi nevelését szolgálják, valamint fejlesztik kooperációs és digitális kompetenciáikat. Komoly sikerként könyvelhető el, hogy a pedagógusok digitális munkarenddel járó rendkívüli leterheltsége mellett is 12 értékes pályamunka érkezett a szakmai bírálóbizottsághoz. Közülük a négy legjobb csapatot mentoráló pedagógus a Pénziránytű Alapítvány 2019/2020-as Tanári Díját is elnyerte.
Az elkészült pénzügyi szabadulószoba-tervekben tanári mentorálás mellett a diákcsapatok egy-egy pénzügyi-gazdasági témát dolgoztak fel, így például a családi költségvetés, a korszerű pénzkezelés és a pénzügyi biztonság vagy a zöld pénzügyek területéről készültek izgalmas pályaművek. A szabadulószobák feladványainak szakmai hátterét a Pénziránytű Alapítvány oktatási anyagai nyújtották.
Az Alapítvány már a digitális oktatási munkarend bevezetése előtt számos online segédeszközt, e-learning portált, digitális játékot, oktatóvideót és mobilalkalmazást készített, hogy ezzel is segítse a pedagógusok munkáját. A pénzügyi nevelést támogató, ingyenesen elérhető segédanyagok tantárgyanként és korosztályonként rendszerezve is megtalálhatóak a Pénziránytű Alapítvány honlapján, és a későbbiekben a kínálatban a legjobb szabadulószoba pályaművek is elérhetők lesznek.