Technológia, pénzügyek, projektek

2021. november 24.

 

 

Újra jelentős érdeklődés mellett zajlottak őszi online workshopunk eseményei. Beszámoltunk legújabb fejlesztéseinkről, terveinkről, a Tanárklub résztvevői felkészülhettek a Pénziránytű Tanári Díjra, miközben a projekttervezés szakmai alapjait sajátíthatták el. Szakmai előadásainkat pedig jó szívvel ajánljuk a pénzügyi technológia aktuális fejlesztései iránt érdeklődő diákoknak és pedagógusoknak, akár tanórai feldolgozásra is.

Alapítványunk őszi workshopja újból az online térbe költözött, és három napon át hoztuk el a legfrissebb szakmai és módszertani információkat az általános- és középiskolai tanároknak. Több mint 150 pedagógus regisztrált őszi workshopunkra, ezúton is köszönjük, hogy ilyen sokan voltak kíváncsiak a pénzügyi nevelés legfrissebb híreire!

Az előadások és a foglalkozások felvételei már szabadon elérhetőek. Ha szeretné újra felidézni a hallottakat, vagy lemaradt valamelyik foglalkozásról, YouTube-csatornánkon, illetve honlapunkon minden információt megtalál.

Beszámoltunk eddig elért eredményeinkről, s a nyitó előadáson megjelent pedagógusok értesülhettek legelőször többek között legújabb edutainment fejlesztésünkről, a hamarosan elérhető MoneySim pénzügyi szimulációnkról. Ha szeretne többet megtudni, milyen képzésekkel, az órákon azonnal alkalmazható játékokkal, programlehetőségekkel, pályázatokkal és versenyekkel támogatjuk az iskolai pénzügyi nevelést, ITT megtekintheti nyitó előadásunk videóját!

Ebben a tanévben módszertani fókuszunkba a pénzügyi nevelésben is remekül alkalmazható projektpedagógia került. A workshop második napján ezért népszerű Tanárklubunk is a projektmódszer jó gyakorlataival foglalkozott. Két szekcióban vártuk a pedagógusokat, akik szakértő vendégeink segítségével mélyedhettek el a projekttervezés rejtelmeiben, felkészülve egyben a Pénziránytű Tanári Díj pályázatra is. Tanári díjunkra ebben az évben a pénzügyi tervezés, megtakarítások, vagy a digitális pénzügyi biztonság témájában készült projekttervvel vagy óratervvel lehet pályázni. Projektterv kategóriában pedig jelentős, 400.000 Ft-os díjazást és értékes további ajándékokat nyerhetnek a legszínvonalasabb projekteket készítő pedagógusok. Tanárklubunk mindkét szekciójában áttekintettük ezért a tanári díj mellékletét képező projektterv sablont, egyben remek projektpedagógiai tanácsokat kaphattak a résztvevők. A Tanárklub plenáris szekciójának felvételét és a projekttervezéssel kapcsolatos segédanyagokat Tanárklub aloldalunkon találhatja meg.

Szerdai szakmai napunkon a technológia és a pénzügyek témájában először Boris Martinovic, a Mastercard  Public Policy igazgatója mutatta be a kártyatársaság világon egyedülálló magyarországi fejlesztését, a Digitális Fizetési Indexet. Az előadásból a pénzügyek digitalizációjára ható tényezőket hollisztikus szemléletben bemutató index kialakítása mögött álló kutatás hátteréről, a digitális pénzpiaci folyamatokat irányító legfontosabb folyamatokról és az első kutatás hazai tanulságairól kaphatunk képet. Az index segíthet abban, hogy feltérképezhessük a digitális fizetési iparág infrastruktúrájának fejlettségét, a felhasználók digitális pénzügyi tudását és valós digitális pénzügyi magatartásuk mintázatait.

Dr. Pásztor Szabolcs közgazdász, pénzügyi szakértő segítségével a digitális pénzügyi átalakulás folyamatát térképezhetjük fel. Vajon a készpénznek tényleg meg vannak számlálva a napjai? A „Digitális pénz, digitális pénzügyek” c. előadásból megtudhatjuk, milyen előnyei vannak a készpénzkímélő fizetési módoknak, illetve mire kell odafigyelnünk, ha pénzügyeinket digitálisan intézzük. Körüljárjuk a kriptovaluták világát, veszélyeit, megismerkedhetünk a digitális jegybankpénz intézményével, a mobilfizetés nyújtotta lehetőségekkel és az azonnali fizetési rendszer előnyeivel.

Léder Tamás, a Magyar Nemzeti Bank Digitalizációs politika és szabályozás főosztályának vezetője a fintech világának rohamos fejlődéséről, a globális trendekről és a hazai fintech szektor helyzetéről ad átfogó áttekintést  „A pénzügyek digitalizációja és a Digitális Diákszéf” c. előadásában.  Bemutatja, hogy a Magyar Nemzeti Bank milyen - gyakran az átlagember számára nem látható - módon segíti és teszi biztonságossá, transzparenssé a digitalizálódó pénzügyi szektort. Azt is megtudhatjuk, hogyan figyel a jegybank arra, hogy a pénzügyek digitalizációja ne zárjon ki senkit a pénzügyi szolgáltatások köréből. Mindemellett részletesen megismerhetjük a Digitális Diákszéfet, az MNB általános iskolásoknak szóló, pénzügyi tudatosságfejlesztő applikációját.