Hol tart most a FinTech világ? - Így látják a fiatalok

2021. március 19.
 

A pénzügyi világ digitális fejlődése megállíthatatlan, s érdemes felhívni a fiatalok figyelmét arra, milyen új lehetőségeket rejtenek számukra is ezek az új trendek. A Pénziránytű Alapítvány középiskolás diákcsapatok számára kiírt Digitális Alkotó Pályázatára érkezett alkotások azt mutatják, a fiatalok egyre nyitottabbak a korszerű pénzkezelés modern lehetőségei iránt. A nyertes alkotások készítőit pedig arról is megkérdeztük, hogyan gondolkodik ma egy fiatal a mindennapi pénzügyekről.

A Z generáció kutat, tervez, alkot, s ha mindezt a digitális térben teheti, akkor a tanulást élvezi is. Ennek szellemében a Pénziránytű Alapítvány Digitális Alkotó Pályázatot hirdetett középiskolai hálózata diák – tanár csapatai számára. A „Képzem a pénzem (modern pénzkezelési tippek)” címmel kiírt pályázatra közel 50 színvonalas pályamű érkezett.

A pályázók két kategóriában, digitális ötletekkel készült plakáttal vagy maximum egyperces kisfilmmel mutathatták meg, hol tart a korszerű pénzkezelés a FinTech világában. A pályázatra beérkezett ötletes, humoros, a középiskolások gondolatait megjelenítő alkotások közül a szakmai zsűri mindkét kategóriában a legjobb alkotást készítő 3-3 csapat tagjait díjazta, s két pályaművet különdíjban részesített.

Megkérdeztük a nyertes alkotások készítőit, mit gondolnak hétköznapjaik pénzügyi döntéseiről, s miért érdemes ma egy fiatalnak pénzügyi területen is képeznie magát. Arra is kíváncsiak voltunk, hogyan dolgoztak együtt és mi inspirálta őket a pályaművek készítésekor.

A diákokról kiderült, hogy mindannyian szerencsésnek érzik magukat, hisz iskolájukban a tanárok is fontosnak tartják ezt a témát, mert ma az élet szinte minden területét áthatják a pénzügyi döntések. Alapvetőnek gondolják, hogy ezzel már az iskolában foglalkozzanak, s alkotásaik saját tapasztalatokra, élményekre épültek. A munka során sokat segített a diákoknak, hogy az iskolában a projektmunka nem ismeretlen terep számukra, sőt több helyen már összeszokott csapat dolgozott együtt. A munkát nagyon élvezték, szeretnek együtt alkotni, említették, hogy a vírushelyzetben a csapatmunka kifejezetten segített a digitális munkarend okozta nehéz helyzet feldolgozásában.

Nemcsak a pályázat kapcsán ismerkedtek meg a diákok a Pénziránytű Alapítvány tartalmaival. A digitális, képi világában egyszerű, gyors információszerzési lehetőséget biztosító applikációk, kvízek, animációk, illetve a pénzügyi személyiségteszt az általuk említett legkedveltebb Pénziránytűs információszerzési forrás. A diákok azt is megosztották velünk, mely témák iránt a legnyitottabbak. A fintech mellett a pénzügyi tervezés, a befektetések és a pénzügyi fogyasztóvédelem témaköreivel is részletesebben megismerkednének akár a jövő évi pályázat keretében is.

A pályázatra diák-tanár csapatok jelentkezését vártuk, s természetesen a pedagógusok irányító, inspiráló, facilitátori munkája is hozzájárult a színvonalas alkotások elkészültéhez. A nyertes csapatok tanárai elmondták, hogy igyekeznek minden lehetséges órába integrálni a pénzügyi ismereteket, s ebben a munkaközösségük is támogatja őket. A gyerekek pedig rendkívül nyitottak minden gyakorlatias téma, így a hétköznapi pénzügyek iránt is. Nem volt nehéz őket meggyőzni arról, hogy induljanak a pályázaton, s több helyen az alkotás az éves munka szabadon választható produktív részévé vált.

Gratulálunk a nagyszerű fiataloknak, a kiváló pedagógusoknak és köszönjük, hogy együtt tehetünk a diákok pénzügyi kultúrájának és fenntartható gondolkodásának fejlesztéséért!

Az ünnepélyes díjátadóra az Alapítvány tavaszi online workshophetén kerül majd sor. A nyertes csapatok díjazott alkotásai pedig megtekinthetők a pályázat oldalán: https://penziranytu.hu/digalkotopalyazat2021.