Innovatív projekttervekkel nyertek az idei Pénziránytű Tanári Díjas pedagógusok

2021. február 25.
 

A Pénziránytű Tanári Díj meghirdetésére ebben a tanévben a PÉNZ7 és a Fenntarthatósági Témahét apropóján a zöld szemlélet és a pénzügyi tudatosság találkozásának metszetében került sor. A Fenntarthatósági Témahéttel együttműködésben kialakított pályázatra magas színvonalú projekt- és óratervek érkeztek. Három pedagógust Pénziránytű Tanári Díjjal, két további tanárt pedig különdíjjal jutalmaztunk munkájuk elismeréseként.

A Pénziránytű Alapítvány minden évben díjazza a pénzügyi szemlélet fejlesztését innovatív pedagógiai módszerekkel ötvöző pedagógusokat. A Fenntarthatósági Témahét és a Pénziránytű Alapítvány mintaprojekt és óravázlat készítő pályázatára összesen 25 pályamű érkezett. Ezek közül választottuk ki a Pénziránytű Tanári Díjra legérdemesebbeket, melyek a Fenntarthatósági Témahét idei témáihoz kapcsolódtak, de minimum 40%-ban a pénzügyi tudatossággal, különösen a családi gazdálkodás témakörével is foglalkoztak.

Az idei Pénziránytű Tanári Díjat és a vele járó támogatást két középiskolai és egy általános iskolai tanár nyerte el gondosan kidolgozott, magas színvonalú munkájáért:

Csikó Szilvia, a Sárospataki Református Kollégium Általános Iskolája pedagógusa felső tagozatosoknak készített mintaprojektet „A mi kis ökofalunk-Fenntartható közösségek a 21.században” címmel.


Csikó Szilvia: „Már korán, kisgyermek korban is elkezdődhet a fenntarthatóságra nevelés és a tudatos pénzügyi magatartás elősegítése, ha a Kreszből vett fogalommal kell élnem, azt gondolom, hogy ez egy kötelező haladási irány a felnőtt társadalom számára is.”


Grubits Márta, a Soproni Szakképzési Centrum Fáy András Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum közgazdász tanára középiskolásoknak készült, „Fenntartható háztartás” című mintaprojektjével nyerte el a díjat és a vele járó támogatást. Márta ezzel már másodszor lett a Pénziránytű Tanári Díj birtokosa, amelyhez külön gratulálunk.


Grubits Márta: „A projektpedagógia során olyan ismeretekre, olyan kompetenciákra tehetnek szert a diákok, ami később a munka világában is hasznos lehet. Kommunikációs technikák, egymás segítése, a feladatok komplex megismerése, megoldása.”


Sánchez Adrienn, a BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Technikum tanára pedig középiskolásoknak szóló, „A Szabó család kizöldül” mintaprojektjével pályázott sikeresen.


Sánchez Adrienn: „A projekt egy környezettudatos, öt tagú család pénzügyi újratervezésébe enged betekintést, ahol a szülők, a nagymama és két gyermek együtt élnek, és az anya a pandémia következtében munkanélkülivé válik.”


Tantárgyakon átívelő, de elsősorban a szakképző intézményekben megvalósítható projektjéért az Alapítvány Pénziránytű Szakképzési Projekt Különdíjban részesítette Balogh Imolát, a Ceglédi Szakképzési Centrum Nagykátai Ipari Szakképző Iskola tanárát középiskolásoknak szóló, „A fenntartható családi közösség” című mintaprojektjéért.


Balogh Imola: „Megnézzük, hogy a bruttó fizetésből hogyan lesz nettó fizetés, ez is hozzájárul a pénzügyi tervezéshez. A diákoknak el kell készíteniük családi költségvetésüket is és ezt utána prezentálniuk kell. Nagyon fogják élvezni.”


Pénziránytű Esélyegyenlőségi Különdíjban részesült Kis Zoltánné, a keszthelyi Zöldmező Utcai Általános Iskola és EGYMI pedagógusa, „Bankoljunk okosan!” című, hátrányos helyzetű 8. osztályosoknak készült óravázlat sorozatáért.


Kiss Zoltánné: „Gyermekeink hátrányos helyzetből érkeznek, tanulásban akadályozottak, értelmileg akadályozottak, autisták. Nekünk kell őket megtanítanunk, hogyan bánjanak a pénzükkel, ugyanis szakiskolában már rendelkezniük kell bankkártyával, és ezeket az alapokat innen, tőlünk viszik tovább.”


Gratulálunk a kiváló pedagógusoknak és köszönjük, hogy együtt tehetünk a diákok pénzügyi kultúrájának és fenntartható gondolkodásának fejlesztéséért!

Az ünnepélyes díjátadóra rendkívüli körülmények között, március 1-jén, a PÉNZ7 Pénzügyi és vállalkozói témahét online nyitóeseményén kerül sor. A díjazott pályamunkák és a témaheteket színesítő, zöld családi gazdálkodás témakörben készült további óravázlatok hamarosan elérhetők lesznek a Pénziránytű Alapítvány honlapjának Tudástárában, valamint letölthetők a PÉNZ7 és a Fenntarthatósági Témahét oldaláról is.