Régi kávéfőző, lecserélt műszaki cikkek, kinőtt ruhák, nem hordott cipők – ha alaposan szétnézünk, a legtöbb lakásban számtalan olyan tárgyat találhatunk, melyek bár tökéletes állapotban vannak, mégse használjuk őket. Lássuk be: a porfogóként tárolt „kacatokban” csak áll a pénzünk, úgyhogy amit csak lehet, érdemes mielőbb piacra dobni.
A háztartásban felhalmozott „kincsektől” könnyen megválhatunk egy garázsvásár megszervezésével, mely nem csak a kacatok eltakarítását oldja meg, de egy szép őszi hétvégén kiváló családi, közösségi program is. Ha a szomszédságban, baráti körben vannak erre kapható ismerősök, akár közös zsibvásárt is lehet tartani, ám ilyenkor érdemes észben tartanunk, hogy az esemény célja a felesleges tárgyak eladása, nem pedig újak begyűjtése. Akiknek nincs lehetőségük garázsvásárt tartani, azoknak sem kell elkeseredni; a piacozás korszerű formái mindenki számára megoldást kínálnak a problémára.
Napjainkban már nem kell minden cókmókot batyuba kötni, és kiülni vele a vásártérre, így azok is nyugodtan pénzzé tehetik nem használt holmijaikat, akiknek nincs idejük a hagyományos piacozásra. Az online aukciós és apróhirdetési oldalakon mindez pár perc alatt lerendezhető: a felhasználóknak egy egyszerű regisztráció után csak fel kell tölteni az értékesíteni kívánt tárgy adatait, és innentől minden automatikusan zajlik. További előny, hogy az internetes kereskedésre adózási könnyítés vonatkozik: az ingóságértékesítésből származó bevétel után évi 600 ezer forint alatt még üzletszerű értékesítésnél sem kell adózni, illetve bevallást készíteni.
Ha ésszerű árat határozunk meg, szinte biztos, hogy előbb-utóbb valaki „lecsap” a lehetőségre. Bár rengeteg tényező befolyásolhatja, hogy egy adott tárgy esetében mekkora összeg számít reálisnak, használt termékeknél legtöbbször az eredeti ár fele az elfogadott kiindulópont. Ettől természetesen fölfelé és lefelé is el lehet térni, de ne feledjük: egy számunkra haszontalanná vált tárgy eladásakor minden forint tiszta haszon, így nem feltétlenül a legmagasabb összeg kiharcolása a legfontosabb cél. Ha valaminek sehogy se tudjuk felbecsülni az értékét, célszerű licitet hirdetnünk, hiszen így az érdeklődők által ajánlott legmagasabb összeget kaphatjuk portékánkért.
A hirdetés létrehozásakor persze nem csak az ár a meghatározó; a vásárlók részéről jogos elvárás, hogy pontosan derüljenek ki a termék paraméterei, illetve esetleges szépséghibái is. Bár internetes apróhirdetéseknél sokak számára nagy a kísértés, hogy eltitkoljanak egy-egy apróbb sérülést, a trükkök mindig megbosszulják magukat, mivel legkésőbb az átvételkor úgyis fény derül a turpisságra, és a vevő eláll az üzlettől. Eladóként épp ezért célszerű a maximális korrektségre törekedni, már csak azért is, mert az online piacterek többségén a vásárlóknak lehetőségük van értékelni az adásvételt, és a rossz visszajelzések elriasztják a későbbi kuncsaftokat. Néhány üzletkötéssel és egy kis rutinnal a hátunk mögött hamar rájöhetünk, hogy a „piacozás” napjainkban másodvirágzását éli, s ha a formája némileg át is alakult, a lényeg ugyanaz maradt, mint régen: sikeres eladó abból lesz, aki mindkét fél érdekeit szem előtt tartja. Ha valaki ráérez az online vásárterek működésére, idővel nem csak a feleslegessé vált otthoni holmiktól szabadulhat meg, de akár egy jövedelmező hobbira is szert tehet.