A pénzügyi tudatosság fejlesztése iránt elkötelezett általános- és középiskolai pedagógusok workshopjaink keretében évente két alkalommal szakmai és módszertani előadások mellett, jó gyakorlatokat bemutató beszélgetésekben vehetnek részt – így lehetőségük nyílik a szakmai ismereteik frissen tartásán túl tapasztalatcserére és egymás megismerésére is.
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP 2024. november 19-20.
A pénzügyi műveltség kreatív fejlesztési lehetőségei
A digitális fejlődés és a Mesterséges Intelligencia (MI) kínálta lehetőségek alapvetően formálják át világunkat. Mindezzel párhuzamosan változnak a jövő generáció boldogulását segítő készségek és az elvárt munkaerőpiaci kompetenciák is. Az online térben zajló szakmai és módszertani rendezvényünk novemberi alkalmával arra keressük a választ, hogyan érdemes felkészítenünk diákjainkat a jövő új kihívásaira.
Programajánló
Szakmai és módszertani workshopunk keddi nyitóelőadásában beszámolunk újdonságainkról, terveinkről, pályázati lehetőségeinkről. November 19-én délután megtervezhetitek velünk idei programnaptárotokat, emellett bemutatjuk a megújult honlapunk kínálta lehetőségeket is.
Bemutatónkat követően három párhuzamos szekciót nyitunk:
1. Az általános iskolai tanítóknak az Erdei Lakoma társasjátékunkhoz készített óratervünket mutatjuk be, ahol a társasjátékkal kapcsolatos minden kérdésetekre választ kaphattok.
2. Elsősorban a végzős évfolyamok középiskolai tanárai számára lesz rendkívül hasznos a Mi legyek, ha nagy leszek című pályaorientációs foglalkozásunk, melyen a felsőoktatási jelentkezéssel járó stresszkezelés lehetőségeit is érinti vendégelőadónk.
3. A tavalyi nagy sikerre való tekintettel folytatjuk a pénzügyi nevelés játékos lehetőségeinek bemutatását. Megújult, idegen nyelven is elérhető online játékaink kínálatát ismerhetitek meg a harmadik szekcióban, melyre az általános- és középiskolai tanárokat is szeretettel várjuk.
A szerdai Tanárklub keretében a digitalizáció rohamos térnyerésének a kulcskompetenciákra és a munkaerőpiaci elvárásokra gyakorolt hatását elemezzük. Vendégeink segítségével bemutatjuk, milyen kihívásokra kell felkészítenünk diákjainkat, hogy az élet számos területén, így a pénzügyek világában is könnyebben eligazodhassanak. Bemutatjuk a PISA pénzügyi műveltség felmérés hazai eredményeit, és a generatív Mesterséges Intelligencia alkalmazásán alapuló, oktatásban is hasznosítható legújabb alkalmazásokkal is megismerkedhettek. További információt itt találtok: https://penziranytu.hu/tanarklub
Részletes PROGRAMtervezetünk IDE KATTINTVA érhető el.
Regisztráció
Regisztráció előtt kérjük, olvasd el a fenti programajánlónkat, hogy kiválaszthasd mely programokon szeretnél részt venni!
FONTOS: a keddi szekcióprogramok párhuzamosan zajlanak, kérjük, azt jelöld be, amelyik a leginkább érdekel!
A workshop előadásain és foglalkozásain a részvétel mindenki számára ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy részvételi szándékodat ezen a linken jelezd!: REGISZTRÁCIÓ
Regisztrálni november 17., vasárnap éjfélig lehet.
Az egyes programok Zoom elérhetőségeiről minden regisztrálót e-mailben értesítünk a workshop előtt.
Ne feledjétek!
Tartalmas programjainkon túl a workshop nyitóelőadásán, szekciófoglalkozásain, illetve a Tanárklubon való részvétellel értékes pontokat gyűjthettek a Pénziránytű Tanári Díjjal összekapcsolt Kiemelt Pénziránytű Iskola címért folytatott aktivitási versenyben!
Szeretettel várunk minden kedves általános- és középiskolai pedagógust!
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP 2024. április 16-18.
Napjaink kihívásai az oktatásban és a gazdasági életben
Ismét három délutánon keresztül vártuk szeretettel a pénzügyi tudatosság fejlesztése iránt elkötelezett általános- és középiskolai pedagógusokat. Az online térben zajló szakmai és módszertani rendezvényünk fókuszába ezúttal pénzügyi biztonságunk kérdései, a játékos és élményekkel fűszerezett pénzügyi nevelés, valamint közkívánatra a Mesterséges Intelligencia (MI) nyújtotta legújabb oktatási lehetőségek és kihívások kerültek.
Workshopunk foglalkozásai, előadásai visszanézhetők YouTube-csatornánkon
Kedd: Nyitónap
Szakmai és módszertani workshopunk nyitóelőadásában büszkén számoltunk be pályázataink, versenyeink, a jubileumi PÉNZ7 eredményeiről, terveinkről, valamint Kiemelt Pénziránytű Iskola versenyünk aktualitásairól is. Ha szeretne a pénzügyi nevelés – óvodás kortól egészen az érettségiző korosztályig terjedő – széles tárházáról átfogó és aktuális képet kapni, érdemes megnézni nyitónapi beszámolónkat ITT.
Bemutatónkat követően két szekciót nyitottunk az érdeklődőknek. Parrag Katinka gyógypedagógus és tréner segítségével az alsó tagozatos diákoknak készült, ingyenesen rendelhető társasjátékainkkal ismerkedhettek meg a résztvevők. A foglalkozás felvételét visszanézheti ITT.
A felső tagozatos és középiskolás tanulók pedagógusainak pedig az országszerte több helyszínen elérhető Bázisiskola programunk ingyenes lehetőségeit mutattuk be bázisiskoláink képviselőinek támogatásával. Ha Ön is szívesen venné, hogy pénzügyi nevelésben jártas trénerek segítsék Önt diákjai pénzügyi edukációjában, ha elvinné osztályát kihelyezett matematika, földrajz, állampolgári ismeretek, vagy akár osztályfőnöki órára az országszerte kilenc helyszínen elérhető bázisiskoláinkba, mindenképp kukkantson be ebbe a szekcióba ITT.
Szerda: Tanárklub
Népszerű módszertani klubunk keretében szakértő vendégeink segítségével igyekeztünk bemutatni, hogy hol tart a Mesterséges Intelligencia (MI) és az oktatás kapcsolata.
Több szekcióban adtunk választ az MI-vel kapcsolatban érkező kérdésekre: hogyan tudjuk gyorsan, egyszerűen beépíteni oktató munkánkba, hogyan kerülhetjük ki buktatóit, illetve az MI-ben jártas előadóink bemutatták az oktatói gyakorlatukban bevált alkalmazások legfrissebb lehetőségeit. A foglalkozások visszanézhetők a https://penziranytu.hu/tanarklub oldalon.
Csütörtök: Szakmai nap
Szakmai napunk középpontjában pénzügyi biztonságunk kérdéskörei álltak.
A Magyar Bankszövetség felkérésére Láng-Bognár Kinga, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat sajtószóvivője, valamint Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság rendőr ezredese a KiberPajzs edukációs kampány bemutatásával hívták fel a figyelmet a mindennapokban előforduló digitális- és kiberbiztonsági kockázatokra. Az előadás megtekinthető ITT.
Martinovic Boris, a Mastercard Public Policy igazgatója segített nekünk eligazodni a korszerű pénzkezelés legfrissebb információi és a legújabb fejlesztések izgalmas rengetegében. Előadásában megmutatta, hogyan kerülhetjük ki, hogy csalók áldozataivá váljunk, melyek a neobankok által is kínált legújabb fejlesztések és megismerkedhettünk az Open Banking és a Personal Fund Management kínálta lehetőségekkel is. Az előadás elérhető ITT.
Keszthelyi Erik, a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetségének elnöke pedig elhozta nekünk a biztosítások fejlődésével és a modern biztosítási rendszerrel kapcsolatos legfontosabb alapismereteket az ITT elérhető előadásban.
Szakmai napunk előre rögzített előadásait jó szívvel ajánljuk nem csak a pedagógusok, hanem diákjaik figyelmébe is.
Köszönjük szépen, hogy ez alkalommal is részt vettek szakmai és módszertani workshopunkon és támogatnak minket a diákok eredményes pénzügyi nevelésében!
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP 2023. november 13-15.
Digitalizáció és mesterséges intelligencia a pénzügyekben és az oktatásban
Ismét három délutánon keresztül vártuk szeretettel a pénzügyi tudatosság fejlesztése iránt elkötelezett általános- és középiskolai pedagógusokat. Az online térben zajló szakmai és módszertani rendezvényünk idei fókuszába a digitális oktatási megoldások és a Mesterséges Intelligencia (MI) nyújtotta lehetőségek és kihívások kerültek.
Szekcióinkban segítettünk felkészülni az online térben zajló versenyeinkre és a hagyományosan népszerű pályázatainkra, valamint bemutattuk e-learning portálunk tanári, (adminisztrátori) alkalmazásának lehetőségeit. A Tanárklub keretében és a szakmai napon a Mesterséges Intelligencia oktatási alkalmazásában mélyedtünk el szakértő vendégeinkkel, egyben fellebbentettük a fátylat a digitalizáció élményalapú megközelítésének kulisszatitkairól is a Pénzmúzeum szakértőjének segítségével.
Workshopunk foglalkozásai, előadásai visszanézhetők youtube-csatornánkon
Szakmai és módszertani workshopunk hétfői nyitóelőadásában büszkén számoltunk be újdonságainkról, terveinkről, pályázati lehetőségeinkről. Ebben a tanévben ismét gazdag pályázati- és programkínálattal jelentkeztünk, emellett az érdeklődők megismerkedhettek a Logirintus és a MoneySim ViaDal versenyek idei újdonságaival is. Ha szeretne a pénzügyi nevelés – óvodás kortól egészen az érettségiző korosztályig terjedő – széles tárházáról átfogó és aktuális képet kapni, érdemes megnézni nyitónapi beszámolónkat ITT.
Bemutatónkat követően két szekciót nyitottunk az érdeklődőknek.
Az általános-és középiskolai tanárokat is vártuk az alsó- és felső tagozatos tanulóknak, valamint a középiskolásoknak is kiírt Alkotópályázatunk felkészítő tréningjére, ahol az egyik legnépszerűbb digitális alkotáskészítő alkalmazás, a Canva legfrissebb funkcióival ismerkedhettek meg Dr Főző Attila digitális szakértő segítségével. A Canva szekciófoglalkozás ITT érhető el.
A középiskolai oktatóknak és tanároknak pedig egy gyakorlatias és informatív foglalkozás keretében mutattuk meg, hogyan használhatják e-learning portálunk megújult tananyagait mindennapi oktató munkájuk során. E-learning bemutatónk ITT érheti el.
Tanárklubunk keretében segítettünk eligazodni a Mesterséges Intelligenciával kapcsolatos információrengetegben. Csodaszer? A jövő egyetlen útja? Újabb kérészéletű divathóbort? – bárhogy is tekintettünk eddig az MI-re, a Tanárklubon helyére került számos puzzledarab az élet minden területére, így az oktatásra is egyre nagyobb hatást gyakorló digitális kirakósunkban. Sőt, Dr. Főző Attila és Jánossy Zsolt digitális szakértők a Mesterséges Intelligencia alkalmazásán alapuló, a tanárok munkáját megkönnyítő lehetőségeket a gyakorlatban is bemutattak.
• A Tanárklub Mesterséges Intelligencia az oktatásban című bevezető előadása megtekinthető ITT.
• Dr. Főző Attila Bing Chat és Copilot fókuszú bemutatóját ITT érheti el.
• Jánossy Zsolt a tartalomgeneráló eszközökről és a célravezető promt összeállításáról szóló előadása ITT nézhető vissza.
A Tanárklub korábbi foglalkozásairól bővebb információt itt talál: https://penziranytu.hu/tanarklub
Szakmai napunk középpontjában is a digitalizáció és az MI nyújtotta lehetőségek álltnak.
Dr. Széles Zsuzsanna, a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar dékánja és egyetemi tanára az MI pénzügyekre és a pénzügyek oktatásra gyakorolt hatását elemezte a pedagógusok és a diákok számára is hasznos előadásában ITT.
Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank pénzügyi infrastruktúráért és bankműveletekért felelős ügyvezető igazgatója a Mesterséges Intelligencia pénzügyekre gyakorolt hatását vette górcső alá a „A jövő pénzforgalma és a mesterséges intelligencia” című előadásában. Az ember és a gép együttműködésének következő lehetőségei és a pénzügyi szereplőkkel szemben támasztott jövőbeni feladatokról és a kihívások rendszeréről kaphatunk átfogó áttekintést ITT.
„Digitalizáció az élményalapú múzeumi edukációban, avagy a Pénzmúzeum által kínált korszerű lehetőségek az iskolák számára” címmel tartott előadást Merényi Zsuzsanna, aki a Pénzmúzeum alkotócsapatában közgazdász tanárként vett részt. Az ITT megtekinthető bemutató fókuszában a múzeum digitális eszköztárának koncepciója és gyakorlati alkalmazása áll.
Köszönjük szépen, hogy ez alkalommal is részt vettek szakmai és módszertani workshopunkon és támogatnak minket a diákok eredményes pénzügyi nevelésében!
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP 2023. április 18-20.
Fókuszban a fenntarthatóság és a digitalizáció
Digitális értékelés, kriptoeszközök, fenntartható gazdálkodás, digitális csapdák
Ismét három délutánon keresztül vártuk a pénzügyi tudatosság fejlesztése iránt elkötelezett általános- és középiskolai pedagógusokat. Az online térben zajló szakmai és módszertani rendezvényen a Fenntarthatósági Témahétre és a digitalizáció egyre erősödő kihívásaira fókuszáltunk. Szekcióinkban, a Tanárklubon és szakmai napunkon szakértőink segítségével újabb innovatív oktatási módszerek, a fenntartható gazdálkodás, a blokklánc és a kriptoeszközök, valamint a digitális térben ránk leselkedő csapdák világába kalauzoltuk el az érdeklődőket.
WORKSHOPUNK FOGLALKOZÁSAI, ELŐADÁSAI VISSZANÉZHETŐK YOUTUBE CSATORNÁNKON:
A pénzügyi nevelés legszélesebb körű hazai kínálata
Szakmai és módszertani workshopunk nyitóelőadásában ismét büszkén számoltunk be eredményeinkről, újdonságainkról. Felidéztük pályázataink nyerteseit, szó esett a Zöldiránytű nyereményjátékunkról, a Kiemelt Pénziránytű Iskola versenyünk aktualitásairól, a kisiskolás korosztály számára készült, hamarosan rendelhető Erdei Lakoma társasjátékunkról, emellett az új Állampolgári ismeretek tankönyvekhez készülő 8. és 12. osztályos munkafüzetekről is.
Ha szeretne a pénzügyi nevelés – óvodás kortól egészen az érettségiző korosztályig terjedő – széles tárházáról átfogó és aktuális képet kapni, érdemes megnézni beszámolónkat ITT.
A digitális eszközök szerepe az iskolai értékelésben – alsó tagozattól a középiskoláig
Módszertani szekciónkban a digitális eszközök, technológiák értékelésbe történő bevonásának lehetőségei kerültek terítékre. Dr. Főző Attila László és Jánossy Zsolt digitális oktatási szakértők segítségével az értékelő eszközök mellett a játékosítás világába is betekintést nyerhettek a résztvevők. Szó esett ellenőrző listákról, a Rubric rendszeréről, a Kahoot új, játékos funkciójáról, de nem maradtak ki a mesterséges intelligencia oktatásban betöltött szerepével kapcsolatos tanácsok sem. Megtudhattuk, hogy a mesterséges intelligencia segítségével nemcsak diákjaink írhatják meg a beadandóikat, hanem például tesztkérdések összeállításában is kérhetjük az MI segítségét.
A digitális oktatási eszközök legújabb generációját bemutató izgalmas szekció felvétele megtekinthető ITT.
A jövő már valóság – blokklánc és kriptoeszközök
Szerdai Tanárklubunk keretében a fintech világ egyik legizgalmasabb területére tehettek interaktív kirándulást a kriptoeszközök és blokklánc világa iránt érdeklődő pedagógusok. A Tanárklubon kiderült, mi az a blokklánc, mi köze van a Yap szigetek őslakosainak a legmodernebb pénzügyi technológiákhoz, és hogyan valósul meg egy tranzakció a blokkláncon keresztül . A résztvevők a Mastercard munkatársai, Cser Tamás és Tilesch Bálint segítségével megismerhették, milyen kriptoeszköz típusok különböztethetők meg, milyen befektetési, fogyasztói és környezeti veszélyekkel kell számolni használatuk esetén és arra is választ kaptak, mik azok az NFT-k. Az előadás végén a trénerek részletesen kitértek arra is, hol érdemes további információkat szerezni a blokkláncok működéséről és a kriptovilágról. Részletek hamarosan Tanárklub aloldalunkon: https://penziranytu.hu/tanarklub
Szakmai előadások a digitális és fenntartható jövő érdekében tanároknak és diákoknak
YouTube csatornánkon már elérhetők szakmai napunk előre rögzített előadásai, melyeket nem csak az érdeklődő pedagógusok, hanem középiskolás diákjaik figyelmébe is jó szívvel ajánlunk.
Dr. Urbán Viktor, a Neumann Technológiai Platform fintech és blockchain szakértője a Szuverén digitális polgárok és a jövő pénzügyei című előadásában rámutatott arra, milyen következményei vannak annak, hogy a pénzünk, vagyonunk egyre kevésbé kézzelfogható, a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások, funkciók egyre több esetben virtuális eszközként működnek. Hogyan válhatunk ebben a helyzetben önálló döntést hozó digitális polgárokká, vajon min múlik, hogy győztesként vagy áldozatként viszonyulhatunk a pénzügyi világ új trendjeihez? Wallet, NFT, BNPL megoldások? Milyen módon alakulnak át pénzügyi fogyasztói szokásaink és mire kell odafigyelnünk, ha virtuális pénzünk és vagyonunk sorsáról tudatosan szeretnénk dönteni? A pénzügyi eszközök területén különösen nagy a tét, hiszen a kisebb hibák, visszaélések is kézzelfogható kárt eredményezhetnek. Az izgalmas fintech kitekintőt ITT nézheti meg.
Gondolovics Katalin, a GVH sajtószóvivője a Sötét mintázatok és egyéb csapdák a digitális térben című előadásában nemcsak azt mutatta meg, milyen csalárd módszerekkel igyekeznek befolyásolni minket az online térben, hanem szemléletes gyakorlati példákon keresztül ismerhettük meg azt is, hogyan védekezhetünk a csapdák ellen, illetve milyen helyzetekben nem kell elfogadnunk a szolgáltató által szinte ránk kényszerített választási lehetőségeket. Az előadás megtekinthető ITT.
Sódar Gabriella, a Kék Bolygó Alapítvány klímavédelmi igazgatóhelyettese Digitalizáció és fenntarthatóság című előadásában bemutatta, hol tart az emberiség a bioszféra átalakításában és hogyan tudunk összefogással és megfelelő cselekvési stratégiákkal valóban fenntartható megoldásokat találni. Kiderült az is, hogyan támogatja a digitalizáció a fenntartható fejlődést és olyan érdekességek is szóba kerültek, mekkora egy okostelefon karbonlábnyoma és mit is takar az e-szemét fogalma. Ha Önnek is fontos a fenntartható szemlélet, mutassa meg diákjainak is az ITT elérhető előadást.
Dr. habil. Baranyi Aranka, a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi karának egyetemi docense A fenntarthatóság érvényesülése a pénzügyekben című előadásában a nemzetközi és hazai „zöld események” sorát vette górcső alá, kitérve a fenntartható finanszírozás kérdésköreire, bemutatva a zöld pénzügyi termékeket, köztük például a legújabb, svéd fejlesztésű karbonlábnyomfigyelő hitelkártya konstrukciót. Az ITT elérhető előadást jó szívvel ajánljuk a pénzügyi tudatosság és zöld szemlélet találkozása iránt érdeklődő pedagógusoknak és diákjaiknak is.
Köszönjük szépen, hogy idén is részt vettek szakmai és módszertani workshopunkon és támogatnak minket a diákok eredményes pénzügyi nevelésében!
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP 2022. november 14-16.
Jövő a jelenben
Ismét három délutánon keresztül vártuk szeretettel a pénzügyi tudatosság fejlesztése iránt elkötelezett általános- és középiskolai pedagógusokat. Az online térben zajló szakmai és módszertani rendezvényen ez alkalommal a közeli és távoli jövőre fókuszáltunk. Szekcióinkban és a Tanárklubon innovatív oktatási módszerek bemutatásával támogattuk a jövő generációinak hatékony pénzügyi nevelését. Segítséget nyújtottunk az aktuális pályázatainkra, versenyeinkre való felkészülésben, szakmai napunkon pedig a pénz jövőjét és a jövő pénzét vettük górcső alá.
A rendezvény online előadásairól felvételek készültek, melyek már visszanézhetők YouTube csatornánkon.
Szakmai és módszertani workshopunk hétfői nyitóelőadásában ismét büszkén számoltunk be újdonságainkról, terveinkről, pályázati lehetőségeinkről. Ebben a tanévben minden korábbinál gazdagabb pályázati- és programkínálattal jelentkezünk.
Az általános-és középiskolai pedagógusok az alsó- és felső tagozatos tanulóknak, valamint a középiskolásoknak is kiírt Alkotópályázatunk felkészítő tréningjén az infografika készítés rejtelmeiben mélyedhetnek el a Canva, a Genial.ly és az Easel.ly eszközök megismerésével.
A középiskolás tanárok pedig MoneySim pénzügyi szimulációnk tanórai és verseny célú felhasználásának lehetőségeivel ismerkedhetnek meg ITT.
Tanárklubunk keretében közkívánatra újra a projektpedagógia került a középpontba szakértő vendégeink segítségével. Bemutattunk kész digitális projektet, de a résztvevők betekintést nyerhettek a 2023-as PÉNZ7 korszerű pénzkezelés témában készülő mintaprojektjének munkálataiba is.
A projektpedagógia módszertani kérdéseiről Jánossy Zsolttal, a Török Ignác Gimnázium fizika, matematika és angol szakos tanárával (Gödöllő), a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ digitális fejlesztőjével készült beszélgetés ITT tekinthető meg.
A korszerű pénzkezelés témában készülő PÉNZ7 projektünket a fejlesztők, Lendvai Györgyi, a BGSzC II. Rákóczi Ferenc Technikum szakmai elméleti tantárgyat oktató tanára és Dr. Főző Attila László, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet digitális pedagógiai tanácsadója, a Digitális Témahét szakmai vezetője mutatta be. A szekció felvétele ITT nézhető vissza.
Szerdai szakmai napunkon – támogatva alkotópályázatunk témáját is - „A pénz jövőjét és a jövő pénzét” vettük górcső alá.
Kóczián Balázs, az MNB Digitális jegybankpénz főosztályának vezetője a pénz múltjáról, jelenéről és jövőjéről tartott a Pénziránytű Alkotópályázat iránt érdeklődők számára is nagyon hasznos, ITT megtekinthető előadást. Az emberiség történetét végigkísérte a pénz, aminek formája a történelemmel együtt folyton változott. Míg az ókor során még különböző tárgyak (pl. búza) töltötte be a pénz szerepét, addig később az aranyból – vagy más nemesfémekből vert – érmék terjedtek el. A gazdaságok növekedésével összhangban emelkedő értékű tranzakciók fokozatosan szükségessé tették a papírpénzek megjelenését, a technológiai fejlődéssel pedig lehetővé váltak a bankkártyás, később a telefonos fizetések, de ma már akár okosóránk segítségével is fizethetünk – mutatott rá szakértőnk. A pénz evolúciójának következő lépése pedig a digitális készpénz – a digitális jegybankpénz megjelenése lehet, ami a világon egyre több helyen bukkan már fel.
Dr. Pál Zsolt, a Miskolci Egyetem docense értékes információkkal szolgált a mindennapjainkban megjelenő digitális biztonsági kérdésekről. A digitális biztonság nem informatikai, sokkal inkább pszichológiai kérdés. A ránk leselkedő veszélyek nem elsősorban a kibertérben való jelenlétünkből, hanem a gondolkodásmódunkból fakadnak - vallja a szakértő. Az ITT elérhető előadás segít átformálni az online és az offline veszélyekhez való hozzáállásunkat, bemutat néhány elterjedt csalástípust és konkrét, azonnal alkalmazható biztonsági tipp is elhangzik.
Sajtos Péter, a Magyar Nemzeti Bank Digitalizációs politika és szabályozási főosztályának vezetője pedig a Diákszéf új lehetőségeit mutatta be előadásában. A pénzügyi és digitalizációs ismeretek megléte minden korosztályban fontos, érdemes ugyanakkor minél fiatalabb korban támogatni ezek elsajátítását. Az MNB Digitális Diákszéf a modern technológiák lehetőségeit kihasználó megtakarítási és pénzügyi ismeretterjesztő ingyenes mobilapplikáció, célzottan a fiatalabb, 8-14 éves korosztályok és családjuk számára. Az egyre népszerűbb applikáció a jövőben számos funkcióval fog kibővülni, a tervek szerint valódi pénzt magába foglaló tranzakciók lebonyolítására is alkalmas lesz.
Köszönjük szépen, hogy részt vettek workshopunkon és támogatnak minket a diákok eredményes pénzügyi nevelésében!
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP 2022. április 5-7.
A Pénziránytű Alapítvány tavaszi workshopja újra az online térben várta a pénzügyi nevelés iránt érdeklődő tanárokat és diákjaikat. Rendezvényünk a „Tudás és technológia” jegyében kívánt reagálni a jelen pénzügyi, gazdasági kihívásaira, egyben a pénzügyi nevelés izgalmas lehetőségeit és aktuális kérdéseit boncolgatva adott áttekintést, hogyan lehet szórakozva oktató módon fejleszteni az általános- és középiskolás tanulók pénzügyi kultúráját.
A workshop részletes PROGRAMJA IDE KATTINTVA érhető el.
Kérjük, ossza meg velünk véleményét, töltse ki elégedettségi kérdőívünket április 15-ig: https://online-kerdoiv.com/index/v/h/ws202204elegedettsegi
Szakmai és módszertani workshopunk keddi nyitóelőadásában ismét büszkén számoltunk be újdonságainkról, terveinkről. Bemutattuk legújabb nagyszabású pénzügyi tudatosságot fejlesztő játékunkat, a MoneySim pénzügyi szimulációt, valamint megismerhették a március 15-én nyílt Pénzmúzeum kínálta lehetőségeket is. Természetesen nem maradhatott el a Pénziránytű Tanári Díj és Digitális Alkotó Pályázat plakát kategóriája díjazottainak bemutatása sem.
A nyitóelőadás visszanézhető az alábbi LINK-en.
Szerdán a szokásos 17.00 órai kezdettel jelentkezett Tanárklubunk, melyen a közösségi média kínálta lehetőségeket és gátakat vettük górcső alá Tanterem a TikTokon címen. Mit tegyünk, ha a fiatalok egész tanórán kedvenc platformjaikat pörgetik a pad alatt? Tiltsuk, engedjük, esetleg van más megoldás? – Szakértő vendégeink segítségével ezekre a kérdésekre is választ adtunk, egyben hasznos tippekkel szolgáltunk arra is, hogy lehet eséllyel pályázni Digitális Alkotó Pályázatunk TikTok kategóriájában: https://penziranytu.hu/tanarklub
Csütörtöki szakmai napunkon a befektetési lehetőségeket és az inflációt vettük górcső alá. Szót ejtettünk a biztos hozammal kalkulálható állampapír befektetésekről, a tőzsde gazdasági szerepéről és a jegybank forint értékállósága érdekében tett feladatairól és lehetőségeiről is.
Szakmai előadásaink szintén megtekinthetők Alapítványunk YouTube csatornáján:
Kiss-Mihály Norbert, a Magyar Nemzeti Bank Jegybanki eszköztár, devizatartalék és kockázatkezelési igazgatóságának főosztályvezetője: A jegybank eszköztára a forint értékállóságának kezelésére
Dr. Borbély László, a Magyar Államkincstár Elnöki Kabinetének tanácsadója: Az állampapír, mint befektetési lehetőség napjainkban
Nagy Péter Gábor, a Budapesti Értéktőzsde Zrt. értékesítési, marketing és kibocsátói akvizíciók igazgatója: A tőzsde szerepe a gazdaságban
Köszönjük szépen, hogy részt vettek workshopunkon és támogatnak minket a diákok eredményes pénzügyi nevelésében!
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP 2021. november 15 - 17.
Fókuszban a digitális pénzügyi innováció és a projektpedagógia
Alapítványunk őszi workshopja ISMÉT AZ ONLINE TÉRBE KÖLTÖZÖTT, hogy három napon át hozzuk el a legfrissebb szakmai és módszertani információkat az érdeklődőknek. Ez alkalommal is szeretettel vártuk az általános- és középiskolai tanárokat egyaránt. A foglalkozások és szakmai előadások pedig beépíthetők a mindennapi oktató munkába is.
A pénzügyi innovációk a vírushelyzet hatására még nagyobb lendületet kaptak, így szakmai vendégelőadóink az oktatás során is felhasználható legfrissebb pénzügyi hírekkel érkeztek. A workshop keretében megrendezésre kerülő Tanárklub résztvevői pedig a projektek gyakorlati megvalósításához és a Pénziránytű Tanári Díj sikeres megpályázásához kaptak hasznos ötleteket.
A részletes PROGRAM IDE KATTINTVA érhető el.
Kérjük, ossza meg velünk véleményét, töltse ki elégedettségi kérdőívünket november 25-ig, mely néhány percet vesz igénybe: https://online-kerdoiv.com/index/v/h/ws21oszelegedettsegi
Szakmai és módszertani workshopunk hétfői nyitóelőadásában ismét büszkén számoltunk be újdonságainkról, terveinkről. Akik részt vettek, már értesülhettek újabb nagyszabású pénzügyi tudatosságot fejlesztő játékunkról, s a résztvevők értékes pontokat gyűjthettek a Kiemelt Pénziránytű Iskola versenyben.
Az Alapítvány aktuális programjait bemutató nyitóelőadás az alábbi linken visszanézhető.
Kedden este jelentkezett Tanárklubunk idei első foglalkozása, Projektpedagógia 2.0 címmel. A tavalyi tanévben megvalósult Projektkóstoló folytatásaként két szekcióban vártuk a projektpedagógia iránt érdeklődő pedagógusokat. Ez alkalommal nem csak az alapokról volt szó, hanem arról is, hogy lehet eredményesen pályázni az idei Pénziránytű Tanári Díjra, s hogyan kell egy jól működő projekttervet összeállítani.
Projektpedagógiával kapcsolatos hasznos információkért, projekttervező segédanyagokért, illetve a foglalkozáson rögzített előadás megtekintéséhez keresse fel Tanárklub oldalunkat.
Szerdai szakmai napunkon az érdeklődők megismerhették, hogyan állunk a digitális technológiák alkalmazása és használata terén, s hogyan tudjuk segíteni a jövő generációit a tudatos és modern pénzügyi magatartás elsajátításában. Szó volt a digitális pénz bevezetéséről és játékos innovatív pénzügyi megoldásokról is.
A szakmai előadásokat megtekintheti YouTube-csatornánkon:
Boris Martinovic -Public Policy Director – Mastercard: Digitális fizetési index
Dr. Pásztor Szabolcs - egyetemi docens, pénzügyi szakértő: Digitális pénz, digitális pénzügyek
Léder Tamás - MNB Digitalizációs politika és szabályozás főosztályvezető: A pénzügyek digitalizációja és a Digitális Diákszéf
Köszönjük szépen, hogy részt vettek workshopunkon, s támogatnak minket a diákok eredményes pénzügyi nevelésében!
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP HÉT 2021. április 12 - 16.
Fókuszban a fenntarthatóság és a pénzügyi tudatosság
Alapítványunk tavaszi workshopja ismét az online térbe költözött, s egy héten át hoztuk el a legfrissebb szakmai és módszertani információkat az érdeklődőknek.
Ebben a tanévben a Fenntarthatósági Témahéttel való együttműködésnek köszönhetően a fenntartható, zöld szemlélet és a pénzügyi tudatosság összefonódott tavaszi workshopunkon is.
Így zajlott tavaszi workshop hetünk:
Szakmai és módszertani workshopunk nyitóelőadásában ismét büszkén számoltunk be újdonságainkról, legújabb terveinkről, egyben bemutattuk a Pénziránytű Tanári Díj és Digitális Alkotó Pályázatunk nyerteseit is.
Nyitóelőadásunk prezentációja hasznos linkekkel és információkkal itt érhető el: PREZENTÁCIÓ
A nap végén Dr. Főző Attila László várta a legkedveltebb digitális oktatási eszközök friss lehetőségeivel megismerkedni vágyó tanárokat és mindazokat, akik a Fenntarthatósági Témahét fenntartható gazdálkodás támájú óráinak megtartására készülnek. Digitális oktatási szakértőnkkel még két nap találkozhattak az érdeklődők egy-egy szuperintenzív, interaktív tréning formájában.
Digitális készségfejlesztő műhelyeink felvételeit itt nézheti vissza:
• Korszerű prezentáció- és kvízkészítési lehetőségek: Quizizz, Mentimeter, Kahoot!programok és különleges funkcióik
• Gondolattérkép és infografika készítő alkalmazások –fókuszban a Canva
• A Wakelet, Wordwall, Symbaloo Learning Path (Tanösvény) alkalmazásokról
Keddi napunk a fenntarthatóság jegyében zajlott. A Fenntarthatósági Témahéthez is kapcsolódva vendégelőadóink megismertették az érdeklődőket, mit jelent ma Magyarországon a zöld szemlélet, mit tesznek, tehetnek az egyének és a szervezetek a fenntartható gazdálkodás minél szélesebb körű terjesztéséért. Bemutatkoztak Magyarország legkomplexebb, élményalapú edutainment programjai, az egymással összefonódó Pénziránytű-BankVelem és a PontVelem Program.
Szakmai előadásainkat jó szívvel ajánljuk akár a diákokkal közös megbeszéléshez, tanórai felhasználásra is. A téma mindig aktuális, érdemes a tanév hátralévő részében is a pénzügyi és környezeti tudatossággal foglalkozni.
• Csepreghy Nándor, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány igazgatójának előadása: Mit tehetnek az egyének és a vállalkozások a fenntarthatóságéért?
• Sz. Pap Judit, az MNB Pénzügyi Ismeretterjesztési Központjának főosztályvezetője: Környezettudatosan a családi kasszáért
• Kéz a kézben a gazdasági és környezeti fenntarthatóság - az oktatásban is panelbeszélgetés: PontVelem Okos Program, Pénziránytű-BankVelem Program, Zöldiránytű mobilapplikáció
Szerdán a workshop keretében jelentkezett Tanárklubunk következő foglalkozása. Maradjunk játékban! – Gamification az oktatásban Prievara Tiborral és Pusztai Ádámmal. Vendégelőadóink segítségével felfejtettük, mi a titka a gamification térhódításának, hogyan érdemes belevágni a játékosítás innovatív, de szemléletváltást igénylő folyamatába. A vendégeink által ajánlott további szakmai információkért keresse fel Tanárklub oldalunkat.
Tartalmas programjainkon túl a workshop szekciófoglalkozásain, illetve a tanárklubon való részvétellel értékes pontokat is gyűjthettek az érdeklődők a Kiemelt Pénziránytű Iskola címért folytatott aktivitási versenyben!
Köszönjük, hogy részt vettek rendezvényünkön, várjuk szeretettel további programjainkon!
PÉNZIRÁNYTŰ ONLINE WORKSHOP HÉT 2020. november 16 – 19.
Alapítványunk őszi workshopja november 16 – 19. között a vírushelyzet ellenére is megrendezésre került, a korábbi évektől eltérően online platformokon keresztül.
Szeretettel vártunk minden, a pénzügyi nevelés és naprakész információk iránt érdeklődő általános- és középiskolai pedagógust, valamint egyes programok középiskolai diákok számára is nyitottak voltak.
Így zajlott őszi workshophetünk:
Alapítványunk minden évben újdonságokkal örvendezteti meg a pénzügyi tudatosság iránt elkötelezett pedagógusokat. Nyitóelőadásunkon bemutattuk többek között bázisiskola programunkat, legújabb, zöld szemléletű és pénztárcakímélő ötleteket tartalmazó, középiskolásoknak készült Zöldiránytű mobilappunkat. Ha nem elég az újdonságokból, szó esett megújult pályázatainkról és a decemberben indult tanárklubról is elárultunk néhány kulisszatitkot. A nyitó előadás, a Pénziránytű Alapítvány aktuális programjainak prezentációja IDE KATTINTVA érhető el.
Az első két nap szekciófoglalkozásain az általános iskolai tanárok megtudhatták, melyik ma Magyarország egyik legkomplexebb, élményalapú edutainment programja, mely a legkisebbektől egészen 8. osztályig minden általános iskolás diák számára élményt, tanáraiknak pedig digitális, szakmai és módszertani segítséget nyújt, hogy a pénzügyi tudatosság és a fenntartható gazdálkodás magvait elültessék a jövő generációinak fejében. A Pénziránytű-BankVelem programot Matolcsy Miklós a Pontvelem Nonprofit Kft ügyvezetője mutatta be az érdeklődőknek. A Pénziránytű-BankVelem Program egyik kedvelt eleméről, a Digitális Utazó Iskoláról a program vezető trénerei tartottak bemutatóval színesített interaktív foglalkozást.
A tanárok és középiskolás diákjaik 3 napon át szekciófoglalkozások keretében készülhettek többek között a Digitális Alkotópályázatunkra. A Budapesti Innovatív Technikum, Gimnázium és Szakközépiskolával közösen szervezett képzéssorozaton a diákok és a tanárok is hipersebességgel fejleszthették digitális kompetenciáikat, megismerve a ma legfelkapottabb, legjobban használható IKT eszközöket. Dr. Főző Attila László digitális szakértőtől a kezdők és az alkalmazások használatában már jártas tanárok és diákok is mindig tudnak újat tanulni.
Harmadik napunk a pénzügyi világ újdonságaira szomjazó érdeklődők kedvence volt. Fáykiss Péter, az MNB digitalizációs igazgatója a fintech előretöréséről, a kapcsolódó kockázatokról és a legfrissebb trendekről tartott friss szakmai előadást. A Magyar Bankszövetség elnökségi tagjától, Hegedűs Évától remek áttekintést kaphattak az érdeklődők a bankszektor idei digitális újításairól. A Mastercard korszerű pénzkezeléssel kapcsolatos záróelőadásában pedig azt is megtudhatták az érdeklődők, hogy a pénzügyi szektor innovációi hogyan segítik, gyorsítják, teszik egyszerűbbé mindennapi életünket. Az előadások a szakmai információkon kívül nagyon jó inspirációt adtak a diákoknak és tanároknak Digitális Alkotópályázatunk témájának kiválasztásához is. Szakmai videóink elérhetők a Pénziránytű Alapítvány YouTube csatornáján.
PÉNZIRÁNYTŰ ISKOLAHÁLÓZAT WORKSHOP 2019. október 18.
Nem maradt üres szék a Pénziránytű Alapítvány középiskolai workshopján. Több mint 100 elkötelezett pedagógus volt idén is kíváncsi a pénzügyi nevelés legújabb eredményeire és lehetőségeire.
Hatalmas érdeklődés övezte az Alapítvány hagyományos őszi workshopját, melynek ezúttal is méltó helyszínt adott a Magyar Nemzeti Bank épülete. A teltházas rendezvényt Hergár Eszter, az Alapítvány kuratóriumi elnöke nyitotta meg, megköszönve a pénzügyi nevelés iránt elkötelezett pedagógusok munkáját és a partner szervezetek szakmai támogatását. Balogh László pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár bemutatta a pénzügyi tudatosság fejlesztését célzó nemzeti stratégia elsősorban tanulókra koncentráló első két évének eredményeit, s a következő évek legfontosabb célkitűzéseit. 2021-ben hazánk részt vesz a pénzügyi tudatosság témájú PISA felmérésen, így az oktatási intézmények számára jó lehetőség, egyben kihívás is ezen a téren eredményeket felmutatni. Ebben a munkában a Pénziránytű Alapítvány tankönyvei, kiadványai, e-learning anyagai, játékai és tesztjei nagyon sokat segítenek. Az Alapítvány előző évi munkájáról, a legújabb fejlesztésekről és az idei tanév terveiről Merényi Zsuzsanna, az Alapítvány oktatási igazgatója számolt be az érdeklődőknek.
A 2020-as PÉNZ7 témájához két előadás is kapcsolódott. Lambert Gábortól, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) kommunikációs vezetőjétől remek ízelítőt kaphattunk a biztosítások piaci helyzetéről és a biztosítási téma oktatásban való megjelenési lehetőségeiről. Szota Szabolcs insurtech szakértő, a Kész a pénz című, hiánypótló FinTech szakkönyv szerzőjének élvezetes előadása fókuszában pedig a biztosítások és pénzügyi biztonság technológiai trendjei álltak.
A kiváló előadókat és a rendkívül érdekes témákat követően a délelőtt legünnepélyesebb eseményeként Marton Zoltán, az Alapítvány megbízott ügyvezetője adta át az idei Kiemelt Pénziránytű Iskola díjakat, melyeket már arany, ezüst és bronz-fokozatban vehettek át a pénzügyi nevelés iránt legnyitottabb intézmények képviselői.
A délutáni szekciófoglalkozások három témára koncentráltak. Ebben a tanévben a nyolc Kiemelt Pénziránytű Iskola kap lehetőséget arra, hogy helyszínt biztosítson az előző három évben már nagy sikerrel megrendezett Pénzre váltható tudás projektnapoknak. A projektnapok keretében a pénzügyileg felkészült diákok akár 300.000 Ft-ot is nyerhetnek iskolájuknak, ha jól tudnak válaszolni a mindennapi pénzügyeiket érintő kvízkérdésekre. A projektnapok interaktív tanóráira való felkészülést segítette Bernáth Julianna, az Alapítvány oktatási igazgatóhelyettese. A Budapesti Innovatív Gimnázium, Szakgimnázium és Szakközépiskola adott helyet a másik két szekciónak, ahol az információs és kommunikációs technológiák iránt fogékony pedagógusok Oláhné Nádasdi Zsuzsanna, a Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium mesterpedagógusa segítségével mélyíthették el IKT tudásukat, míg a projektoktatás gyakorlata iránt érdeklődők Lendvai Györgyivel, az Alapítvány oktatási igazgatóhelyettesével tapasztalhatták meg, milyen hatékony és élvezetes lehet a projektorientált oktatás.
Köszönjük előadóinknak a rendkívül színvonalas és aktuális előadásokat, a résztvevő pedagógusoknak és intézményvezetőknek nyitottságukat, bizalmukat és az óriási erőfeszítéseket, mellyel hozzájárulnak diákjaik pénzügyi neveléséhez, egyben szívből gratulálunk a Kiemelt Pénziránytű Iskoláknak!
A rendezvényről készült képgaléria itt tekinthető meg: https://penziranytu.hu/workshop-191018
PÉNZIRÁNYTŰ ISKOLAHÁLÓZAT WORKSHOP 2019. április 16.
Április 16-án a Magyar Nemzeti Bank Antall József Konferenciaközpontjában került megrendezésre a Pénziránytű Alapítvány tavaszi workshopja, fókuszba helyezve a pénzügyi tudatosság fejlesztését. A program keretében a vendégek a Pénziránytű Alapítvány és a Budapesti Értéktőzsde szakmai előadásai mellett interaktív pódiumbeszélgetésen, izgalmas kvízjátékon és ünnepélyes díjátadásokon vettek részt.
A 2008-ban létrejött Alapítvány – amelynek alapítói a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség és a Diákhitel Központ – küldetése a magyar lakosság, ezen belül is elsősorban az iskolás korosztály pénzügyi tudatosságának fejlesztése. A pénzügyi nevelésben elkötelezett középiskolákból álló iskolahálózatának tagjai számára minden tanévben két workshopot szervez, ahol a szakmai - pedagógiai előadások mellett az Alapítvány különböző programjainak, pályázatainak, versenyeinek értékelése, valamint az azokon legjobban teljesítők díjazására is sor kerül. Az ünnepélyes díjátadásoknak és a délutáni kvízjátéknak köszönhetően a mostani rendezvényen a pedagógusok mellett a diákok is a középpontba kerültek.
Az esemény megnyitójaként Bernáth Julianna oktatási igazgatóhelyettes köszöntő beszédében elmondta, hogy az Alapítvány általános és középiskolásoknak szóló tankönyveiből már több mint 200 ezer diák tanulhat. „A legújabb, Számoljunk a befektetésekkel! című matematika példatár a mindennapokban velünk élő pénzügyi matematikát ötvözi az élményalapú tanulással és az innovatív, digitális megoldásokkal, amelyet a következő tanévben 9-12. évfolyamosok számára várhatóan 300 000 példányban küldünk ingyenesen az oktatási intézmények számára.” – tette hozzá.
A szakmai program részeként Merényi Zsuzsanna, az Alapítvány oktatási igazgatója adott átfogó képet a Pénziránytű Alapítvány diákokat célzó lehetőségeiről. Hangsúlyozta, hogy haladva a korszellemmel, az Alapítvány kiemelt célja a tanulók digitális platformokon történő elérése, ezért e-learning tananyagokat, valamint pénzügyi oktatójátékot, mobilapplikációt fejlesztettek és a fiatalok számára Pénzbook néven Facebook oldalt is üzemeltetnek.
Körmöczi Dániel, a Budapesti Értéktőzsde értékesítés és marketing igazgatója a BÉT és a Pénziránytű közös online tőzsdejátéka, a Részvényfutam eredményeit értékelte. A játékban február és március folyamán, 24 kereskedési napon keresztül virtuális tőkével, de valós értékpapírokkal kereskedhettek a játékba regisztráló diákok, tanárok és szülők. A tőzsde valóságos világát leképező játék során a versenyzők az elért 2,5 százalékos átlaghozamaikkal messze túlszárnyalták a játék időszakára érvényes 1,7 százalékos BUX index emelkedést, és a tíz legügyesebb versenyző, kereskedései révén átlagosan 15,7 százalékos hozamot ért el.
A délelőtti programot ünnepélyes díjátadás zárta: a Részvényfutam győztes tanulói, pedagógusai és iskoláin kívül az Alapítvány idei kisfilm pályázatának díjazott csapatai, valamint a Pénziránytű Tanári Díj nyertesei vehették át megérdemelt jutalmaikat.
A délután során a workshop teljesen új irányt vett, amelynek célközönsége immáron kimondottan az Alapítvány és a Diákhitel Központ együttműködésében idén megvalósuló „Pénzre váltható tudás” projektnapokhoz köthető pedagógusból és diákokból álló csapatok voltak. A csapatok először egy interaktív pódiumbeszélgetésen vettek részt, ahol Garami Gábor rádiós műsorvezető celebrálásával az Alapítvány és a Diákhitel Központ egy-egy képviselője, egy budapesti szakgimnázium tanára, és Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana együttes énekesnője beszélgetett a pénzügyi tudatosság fontosságáról, és a hároméves múltra visszatekintő projektnapok tapasztalatairól. A beszélgetés az iskolák körében egyre népszerűbb Kahoot! alkalmazás segítségével vált interaktívvá, amelynek segítségével a közönség soraiban ülő diákok és tanárok is kinyilváníthatták véleményüket különböző, a hétköznapi pénzkezelést érintő témákban.
A programot egy rendkívül izgalmas online kvízjáték koronázta meg: az ország 16 különböző középiskolájából érkező csapat mérkőzhetett meg egymással az értékes nyereményekért, ugyancsak a Kahoot! alkalmazás segítségével. Az első három helyezett csapat 200, 150, illetve 100 ezer forint értékű digitális oktatási eszköz támogatást nyert iskolája számára.
PÉNZIRÁNYTŰ ISKOLAHÁLÓZAT WORKSHOP 2018. november 16.
A pénzügyi tudatosság fejlesztésének fontosságára hívta fel a figyelmet a Pénziránytű Alapítvány, a Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyminisztérium szervezésében 2018. november 16-án, az MNB épületében megvalósult konferencia és workshop, amelyen több mint száz általános- és középiskolai pedagógus vett részt. A konferencia során a résztvevők a pénzügyi szemléletformálás iránt elkötelezett szervező partnerek előadásain vehettek részt, délután pedig szekciófoglalkozások nyújtottak segítséget a pénzügyi oktatást segítő módszertani gyakorlatok elsajátításához.
Az eseményt Hergár Eszter a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatója, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumának elnöke nyitotta meg. Köszöntő beszédében kiemelte, hogy az Alapítvány által fejlesztett tartalmak az MNB támogatásának köszönhetően közel 200 ezer diákhoz juthatnak el.
Az ország versenyképességének növeléséhez, a családok életminőségének javításához nélkülözhetetlen a lakosság pénzügyi tudatossága - mondta Balogh László, pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár. Beszédében kiemelte, hogy a diákok, valamint a családok pénzügyi tudatossága nemzetgazdasági szinten is hozzájárulhat a pénzügyi stabilitás megteremtéséhez. Előadása során részletezte a 2017-ben, a kormány által elfogadott Pénzügyi tudatosság fejlesztésének hétéves stratégiáját, és annak első kétéves cselekvési tervét, amely kapcsán fő célként kiemelte a köznevelésen belüli pénzügyi edukáció erősítését.
A délelőtt során Dr. Varga Zoltán Balázs, a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum főigazgatója megosztotta a résztvevőkkel a 2017 szeptembere óta a szakgimnáziumok 10. évfolyamán kötelező Pénzügyi és vállalkozói ismeretek tantárgy bevezetésének tapasztalatait, amelyben országosan a 10. évfolyam 733 osztálya vett részt, közel 500 felkészített pedagógus támogatásával.
A konferencián az Alapítvány képviseletében Merényi Zsuzsanna oktatási igazgató tartott előadást, amelyben bemutatta az Alapítvány oktatási programját. Kiemelt hangsúlyt fektetett a digitális fejlesztésekre, továbbá felhívta a pedagógusok figyelmét az idei tanév pályázati és verseny lehetőségeire.
Az Alapítványi programok bemutatását követően Sz. Pap Judit, a Magyar Nemzeti Bank vezető kommunikációs szakértője ismertette a Pénziránytű Alapítvány megbízásából az
OECD módszertanán alapuló legfrissebb kutatás eredményeit. Előadása rávilágított arra, hogy a 18-79 éves magyar lakosság pénzügyi tudása nem változott érdemben 2010-hez képest, pozitív elmozdulást mutat azonban a megélhetési gondokkal küzdők aránya, a 2010-es 34 százalékról 2018-ra 20 százalékra csökkent.
Dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkár előadásában bemutatta a pénzügyi ismeretek megjelenési lehetőségeit a köznevelési rendszerben. Előadásában kiemelte a téma fontosságát, valamint biztosította a résztvevőket annak NAT-ban való horizontális megjelenéséről.
A konferencia a 2018/2019-es tanévre szóló Kiemelt Pénziránytű Iskola pályázat eredményhirdetésével zárult, Hergár Eszter a nyertes intézmények képviselőinek ünnepélyes keretek között adta át a díjat.
A 2018/19-es tanév Kiemelt Pénziránytű Iskolái:
• Berettyóújfalui SZC Arany János Gimnázium, Egészségügyi és Közgazdasági Szakgimnázium
• BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Szakgimnázium
• Debreceni SZC Bethlen Gábor Közgazdasági Szakgimnázium
• Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium
• Győri Szolgáltatási SZC Deák Ferenc Közgazdasági Szakgimnázium
A délután során a pedagógusok nyolc interaktív szekciófoglalkozáson kaphattak segítséget pénzügyi nevelési munkájukhoz. A résztvevők számára az Alapítvány többek között a matematika és történelem tananyagokban megjelenő pénzügyi ismeretek oktatási lehetőségeit támogatva, képzett trénerei segítségével tartott módszertani foglalkozásokat. Ezeken túl betekintést nyerhettek a 2019-es Pénz7 befektetések témájú tananyagaiba, valamint a digitális eszközökkel támogatott élmény alapú oktatás lehetőségeibe.
További képek az eseményről: https://penziranytu.hu/workshop-181116
PÉNZIRÁNYTŰ ISKOLAHÁLÓZAT WORKSHOP 2018. március 21.
A március 21-én megrendezésre került ingyenes programon a Pénziránytű Iskolahálózat tagjai vehettek részt, amelyen a szakmai előadások és pódiumbeszélgetés mellett többek között a Pénziránytű Tanári Díjak, és a Részvényfutam nyereményeinek ünnepélyes átadására is sor került.
A rendezvényen Hergár Eszter kuratóriumi elnök köszöntőjét követően Merényi Zsuzsanna oktatási igazgató a hagyományokhoz híven beszámolt az őszi workshop óta eltelt időszak eseményeiről, a jelenben zajló programokról, és a jövőbeni tervekről, pályázatokról. Előadásában kiemelte, hogy az Alapítvány rendkívül fontosnak tartja a digitális fejlesztéseket, folyamatban van az Iránytű a pénzügyekhez című középiskolásoknak szóló könyv digitalizálása, továbbá várhatóan idén szeptembertől a diákok az általános iskolai tankönyvből ismert küldetéseket már mobiltelefonjaikon keresztül teljesíthetik.
A délelőtt folyamán a PÉNZ7 került a középpontba, először Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség területi vezetője az idei tapasztalatokról, és a European Money Week eseményeiről számolt be. Kihangsúlyozta, hogy a magyarországi pénzügyi és vállalkozói témahét a részvételi számok alapján az európai országok közül is kiemelkedik.
Ezt követően az Államadósság Kezelő Központ, és a Magyar Államkincstár vezetői az állampapírokról tartottak előadást a kibocsátó, a digitalizáció és a vásárlók szempontjából, majd Bozsik Balázs, a Budapesti Értéktőzsde marketing és PR igazgatója ismertette a tőzsde által nyújtott befektetési lehetőségeket, továbbá a PÉNZ7 kísérő eseménye, a Részvényfutam online tőzsdejáték tapasztalatait, eredményeit mutatta be.
A rendezvény második felében Imre Zita, a Diákhitel Központ Zrt. marketing igazgatója beszélt az előző tanév végén nagy sikerrel zajlott „Pénzre váltható tudás” pénzügyi projektnapokról, amelyek idén májusban és júniusban ismét megrendezésre kerülnek az előzetesen pályázatot benyújtó, és azok alapján kiválasztott iskolahálózati intézményekben. Ezután Daruka Magdolna, a Budapesti Corvinus Egyetem docensének rendkívül izgalmas és előremutató előadása következett a gazdasági tanárképzésben alkalmazott új módszerekről.
A workshop a Kiemelt Pénziránytű Iskola 2017/2018 címet elnyert intézmények képviselőiből álló pódiumbeszélgetéssel zárult, amelynek keretében a résztvevők bemutatták az iskolájukban tartott projektnapokat, és megbeszélték tapasztalataikat a pénzügyi nevelés lehetőségeivel kapcsolatban.
A rendezvényen az előadások mellett több pedagógus, diák és intézmény is elismerésben részesült.
Az ősszel meghirdetett Pénziránytű Tanári Díjat három közgazdász és három nem közgazdász tanár nyerte el, akik a jelenben, illetve a közelmúltban kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárultak a diákok gazdasági- és pénzügyi ismereteinek és tudatosságának fejlődéséhez.
Közgazdász tanár kategóriában
• Jakubek Renáta
• Koós Richárd
• Vasné Botár Ágnes,
nem közgazdász kategóriában pedig
• Kárpáti István
• Kiss Zoltán
• Takácsné Horváth Ágnes
vette át az oklevelet és nyerte el a díjjal járó támogatást.
A február 1-28. között lezajlott, több mint 1700 játékost vonzó második Részvényfutam győztesei is átvehették nyereményeiket, a BÉT díjazottjai mellett a Pénziránytű Iskolahálózat tagjai külön díjazásban részesültek. A három legjobb eredménnyel rendelkező pedagógust mobiltelefonnal, a három legügyesebb diákot tablettel, továbbá a három legtöbb résztvevőt mozgósító intézményt projektorral jutalmazta az Alapítvány.
További képek az eseményről: https://www.facebook.com/pg/penziranytualapitvany/photos/?tab=album&albu...